7 cviků, které skutečně fungují! Perfektní postava během měsíce

  • 720p480p360p240p

    Perfektní břišní svaly? Podívejte se na cviky, které zabírají

    16. ledna  2018 
     06:00

    Bohužel, posílit a vytvarovat jednu problematickou partii vašeho těla samu o sobě není možné. Ale vlastně je to nesmysl. Daleko lepší je zaměřit se na posílení celé postavy. Pomůžou vám v tom jak sestava nazvaná pozdrav slunci, tak cvik zvaný prkno nebo obyčejné dřepy. 

  • 1. Ráno pozdravte slunce

    Nemusíte být zrovna příznivcem jógy. Tuto jednoduchou sestavu doporučujeme vyzkoušet i tak. Pokud ji budete cvičit každé ráno, krásně vás protáhne a nastartuje do nového dne. Naučit se ji není žádný problém, jak ukazuje ve videu trenérka Markéta Brožová z fitness Contours. Aby mělo cvičení ten správný efekt, doporučuje trenérka opakovat ho alespoň desetkrát až patnáctkrát, záleží na vašich schopnostech a možnostech. Ideální je provádět pozdrav slunci ráno, jen co se probudíte, a ještě nalačno.

    720p 480p 360p 240p
    Ranní pětiminutovka: Díky jedinému cviku zpevníte celou postavu! • VIDEO: 

  • 2. Prkno

    Naučte se správně dělat prkno!

    Tento cvik vám dost možná není neznámý – třicetidenní výzva, při které máte v této poloze vydržet vždy o chvíli déle, prolétla už snad celým internetem. A jak na ni? Lehněte si na břicho, opřete se o lokty a zvedněte tělo do roviny. Nepropadejte se v bedrech a celé tělo držte rovně – jako prkno. V této pozici vydržte dle zdatnosti co nejdéle. Nastavte si 30 sekund a časem zkoušejte své maximum.

  • 3. Pevné břicho

    ...

    Dopřejte harmonii svému tělu a pohrajte si trochu se svou rovnováhou a osou! Postavte se na všechny čtyři, ruce mějte pod rameny a kolena pod boky. Narovnejte záda tak, aby nebyla ani vyhrbená, ani prohnutá. Při výdechu pomalu natáhněte pravou ruku dopředu a zároveň s ní levou nohu dozadu. S nádechem vraťte končetiny nazpět a opakujte cvik s levou rukou a pravou nohou. Při cvičení dbejte na dýchání, plynulý pohyb a vytahujte se za končetinami (co nejvíce dopředu za nataženou rukou a dozadu za nataženou nohou). Opakujte 5krát na každé straně, cvičte 3krát týdně. 

  • 4. Dřepy, ale pozor: na jedné noze

    dřepy

    Tohle je opravdu výzva! Dřepy na jedné noze vám pomůžou zpevnit zadek a stehna, přesně v místech, kde je to nejvíce potřeba. A navíc zlepšíte svou rovnováhu. Pokrčte levou nohu v koleni za sebe do pravého úhlu. Přidržujte se stolu nebo zábradlí, představte si, že si sedáte na židli za sebe, a přitom krčte pravou nohu do dřepu. Nevytáčejte kotník levé nohy, noha musí být celá v rovině. Opakujte 8krát na obou nohou, cvičte dvakrát až třikrát týdně. 

  • 5. Kliky podle výkonnosti

    Cviky na břicho

    Klasické kliky nebo také jejich lehčí varianta – a to kliky prováděné o zvýšenou podložku: rukama se zapřete o pohovku, postel nebo lavičku v parku. Dlaně musí být na šíři ramen (přesně pod rameny), zpevněte záda a břicho (záda by neměla být prohnutá, hrozí následná bolest beder), rozkročte mírně nohy, pomalu krčte lokty, dole udělejte pauzu a rychle se vraťte do výchozí pozice. Opakujte 10krát až 12krát ve 3 sadách, mezi nimi minutu odpočívejte. Cvičte třikrát týdně.

  • 6. Nebojte se sklapovaček

    Cviky na břicho

    Správně prováděné sklapovačky umějí zázraky. Lehněte si na záda, natáhněte ruce a nohy. Při výdechu zvedněte ruce (a s nimi celý trup) a nohy a snažte se dotknout se kotníků. S nádechem si lehněte, ale nepokládejte ruce na podložku. Cvičte třikrát týdně.

  • 7. A co takhle švihadlo?

    Jedním ze skutečně efektivních cviků je skákání přes švihadlo. Užijete si spousty legrace a navíc se zapotíte!

    Nechce se vám cvičit žádné více či méně složité cviky? Zkuste švihadlo. Jedním z nejlevnějších a nejjednodušších cviků je skákání přes švihadlo. Vzít si ho můžete s sebou kamkoliv, skákat můžete téměř kdekoliv (pokud to není v paneláku nad sousedy), a navíc během pár minut spálíte opravdu hodně kalorií. A v neposlední řadě je to legrace a můžete takto cvičit i s dětmi!

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji