7 jídel, která si můžete bez obav dát přes den

  • Něco malého na hlad? Poradíme vám
    16. ledna  2016 
     06:00

    Možná vzorně snídáte, obědváte i večeříte, ale mezi tím buď hladovíte, nebo si dáte něco, čím přijde vaše dietní snažení úplně vniveč. Nevhodně zvolená svačina může mít více energie než oběd, a vy tak snadno překročíte doporučený denní energetický příjem. 

  • Třikrát, nebo šestkrát denně? Podle toho, co vám vyhovuje

    720p 480p 360p 240p
    Jak má vypadat ideální svačina - malé jídlo během dne • VIDEO: 

    Obvykle se doporučuje, aby lidé jedli pětkrát až šestkrát denně. Ať už člověk drží dietu nebo ne, protože právě to má zaručit ideální výkon spalování. Nové studie ukázaly, že některým lidem to nevyhovuje a že je pro ně lepší, aby jedli jen třikrát denně. Jenže pokud máte mezi třemi hlavními denními jídly vlčí hlad, určitě se držte prvního doporučení a jezte svačiny. Jenže co k nim, abyste hlad skutečně zahnali a nepřibrali? 

  • Ovoce ano, ale ne samotné

    ...

    Ovoce se přímo nabízí, jenže tím, jak je sladké, hrozí, že po něm dostanete brzo hlad, protože vám rozhýbe hladinu krevního cukru. Proto se držte zásady, že si ovoce nikdy nedáte samotné. Jak radí Iva Málková ze sdružení STop OBezitě: doplňte ho plátkem sýra nebo pár deky libové šunky. Tak zaženete hlad daleko lépe. 

  • Jogurt, ideálně bílý

    Skvělou dopolední nebo odpolední svačinou je jogurt. Měl by mít maximálně tři procenta tuku, takže na ty smetanové raději zapomeňte. Držte se také toho, že svačinové balení by mělo mít nejvýše 150 až 200 mililitrů. Vhodný je především jogurt bílý, pokud chcete ovocný, ovoce si do něj přidejte sami. Kupované ovocné jogurty jsou moc sladké. 

  • Kysané mléčné nápoje? Jen sklenku!

    ...

    Oblíbenou svačinou jsou kysané mléčné nápoje. K mání jsou bez příchuti i s příchutí. Pokud chcete něco takového ochuceného, dívejte se především na obsah tuku a cukru, některé jsou totiž příliš sladké. Týká se to i těch neochucených – i zde vadí, když je v nich přidaný cukr. Také pozor na množství, k svačině si dejte nejvýše dvě deci. 

  • Proteinové tyčinky

    ...

    V drogeriích, lékárnách, prodejnách zdravé výživy jsou k mání stále populárnější bílkovinové, neboli proteinové, tyčinky, které jsou skvělé na zahnání hladu. Jenže platí, že vhodné jsou ty, které mají vysoký obsah bílkovin a co nejmenší obsah cukru. Proto sledujte obaly. Pozor, tyčinka je hodně sytá, ke svačině jí tedy stačí půlka. 

  • Sušenky? Dobře vybírejte

    ...

    Určitě znáte z reklamy sladké čokoládové tyčinky, o kterých se tvrdí, že jsou ideální svačinkou. To je nesmysl, jsou to prostě sladkosti. Lepší volbou jsou některé sušenky, které obsahují bílkoviny a vlákninu, ale zase platí: podívejte se na obal a dejte si pozor, abyste nesnědli více než 600 kilojoulů ke svačině. 

  • Zelenina? Jak pro koho

    ...

    Zvláště snaživé dietářky si dokážou dělat i do práce zeleninové saláty, ale pokud k nim nedáte kus bílkoviny, může to být svačina hladová, která vás nezasytí. Nicméně pokud chcete něco, co budete třeba uzobávat při práci u počítače, klidně si pokrájejte mrkev nebo papriku. 

  • Semínka do kabelky

    ...

    Semínka nebo pár oříšků – to je skvělá volba do kabelky, pokud během dne pobíháte po městě. Jen si odsypte předem, abyste naráz nesnědla celý pytlík. Deset deka semínek má až 1500 kilojoulů, oříšky mají mezi dvěma až třemi tisíci kilojoulů. Podobně si můžete předem zabalit jeden dva čtverečky oblíbené čokolády. Tenhle malý hřích si můžete dovolit kdykoli. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji