Tohle už nikdy nekupujte! Je to příšerně nezdravé a jde to na kila

  • Jaký je váš největší hřích v jídle?
    29. prosince  2015 
     06:00

    Pravda, při hubnutí si nemá člověk nic zakazovat. Ale jsou prostě jídla a nápoje, kterým je vždycky lepší se vyhnout. Nejspolehlivějším způsobem, jak to dokázat, je to, že je prostě vůbec nebudete kupovat. Protože pak zkrátka nebudete moci chodit je ujídat. Když je vám někdo nabídne, trochu si dejte, to vás samozřejmě nezabije. Ale možná s překvapením zjistíte, že jste jim odvykli a už vám vlastně zase tolik nechutnají.  

  • 1. Lískooříškové pomazánky

    ...

    Příliš kalorická, příliš tučná, příliš sladká. Taková je v podstatě každá lískooříšková pomazánka. Často těmto pomazánkám souhrnně říkáme nutella. Jsou mezi nimi sice kvalitativní rozdíly, co se týče třeba obsahu oříšků, ale ani to, že jich je někde více, z těchto pochutin neudělá zdravé jídlo. Výrobci navíc používají nezdravý palmový olej. 

  • 2. Sušenky a oplatky

    ...

    Máte radost, že jste ulovili sušenky za pár korun, a čas od času se jimi odměníte, případně je dáváte dětem do školy k svačině? Možná je rovnou vraťte do regálu – nebo si alespoň přečtěte složení. Spousta cukru, ztužený tuk, palmový olej... Nic moc. 

  • 3. Párky a ostatní uzeniny

    Uzeniny podle Světové zdravotnické organizece způsobují rakovinu.

    Možná se vyhýbáte grilovaným klobásám, protože jsou od pohledu tučné a tak nějak nezdravé. Jenže ono to s ostatními uzeninami není o moc lepší. Obsah masa se někdy pohybuje sotva kolem poloviny, a i když je ho tam třeba 90 procent, stále deset zbývá na něco jiného včetně spousty soli, barviv a podobně. Navíc jsou to uzeniny, takže jsou většinou uzené. Není divu, že Světová zdravotnická organizace začala uzeniny oficiálně spojovat s rizikem rozvoje rakoviny. 

    720p 480p 360p 240p
    Co by měla obsahovat šunka, která je zdravá a dietní? • VIDEO: 

  • 4. Polotovary

    ...

    Když odborníci pátrají po tom, co všechno stojí za epidemií obezity, často narážejí na to, že jedním z viníků bude konzumace velkého množství průmyslově vyráběných potravin. Z nich mezi ty nejvíce rizikové patří polotovary – jídla, která stačí jen ohřát. Může za to zřejmě fakt, že k jejich výrobě se používají suroviny horší kvality, tedy třeba tučné maso, navíc je v nich spousta přídatných látek. Ty sice musí splňovat normy, ale účinek jejich směsi se testovat nedá. Navíc testy ukazují, ža tato jídla jsou silně překořeněná i přesolená. 

  • 5. Konzervy

    Vepřové maso ve vlastní šťávě v konzervě

    To samé jako o polotovarech platí i o konzervách. U nich se navíc přidává riziko nazvané bisfenol A, protože tato látka se používá na vnitřní straně plechovek. V posledních letech bylo publikováno množství vědeckých studií, které poukazují na roli, kterou může hrát vystavení se nízkým dávkám bisfenolu A při vzniku vážných onemocnění, jako jsou cukrovka, rakovina prsu u žen nebo rakovina varlat a prostaty u mužů.

  • 6. Snídaňové cereálie

    ...

    Určitě je znáte. Kukuřičné lupínky, čokoládové kuličky... Možná je snídají vaše děti, možná si je dáváte i vy. Ale jsou prostě příliš sladké, a naopak – navzdory názvu – nepřinášejí, až na výjimky, tělu žádnou vlákninu. 

  • 7. Slané pochoutky

    Chipsy slaví!

    Křupky, chipsy a crackery bývají plné soli a mnohé z nich i oleje, navíc je těžké jich sníst jen trošku. Jejich chuť je přímo návyková, a kdo otevře sáček s nimi, bývá ztracen. Kromě spousty kilojoulů obsahují také akrylamid – potenciálně rakovinotvornou látku, která vzniká při pečení nebo smažení za vysokých teplot. 

  • 8. Limonády a sladké nápoje

    ...

    Limonády jsou příliš kalorické a jsou to kalorie prázdné, které vašemu tělu nepřinesou zbla užitečného. Sladké nápoje navíc paradoxně zvyšují odvodňování, takže ani na žízeň nejsou nejlepší. Vyhněte se i těm s umělými sladidly, zdravá nejsou, a navíc stejně zvyšují chuť na sladké. Bohužel zásadně lepší nebývají ani nápoje ovocné, kterými výrobci cílí především na děti. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji