Víme, jak snížit energetickou hodnotu štědrovečerní večeře!

  • Jak se letos nepřejíst a nepřibrat za jediný večer celé kilo?
    22. prosince  2015 
     06:00

    Dovedete si představit, že byste se na Štědrý den vzdali milovaného kapra s bramborovým salátem, abyste ušetřili nějaké kilojouly? Podívejte se, jaké tipy přináší odborníci se sdružení STOB. 

  • Kolik energie skrývají kapr a salát?

    Tradiční štědrovečerní večeře vydá téměř za celodenní příjem energie.

    Jak ušetřit energii? Schválně se podívejte, kolik kilojoulů do sebe dostanete, pokud si dáte českou vánoční klasiku, a jak z toho vycházejí ryby připravené jiným způsobem: 

     

    • 200 g smažený kapr – 2300 kJ
    • 200 g kapr smažený na teflonové pánvi s minimem tuku – 1600 kJ
    • 200 g kapr pečený – 1350 kJ
    • 200 g filé z tresky pečené – 900 kJ
    • bramborový salát s majonézou (200 g) – 2300 kJ
  • Smažený, ale dietnější

    Ke štědrovečerní večeři máme tradičně bramborový salát, ale recepty se různí. Vyzkoušejte je!

    Strouhanku na smaženého kapra či řízek si můžete připravit z celozrnných rohlíků, místo klasického trojobalu můžete použít nadrcené celozrnné lupínky. Zkuste letos kromě kapra například lososa na grilu či rybu pečenou v troubě. Velmi vhodná, šetrná a chutná úprava ryb je v páře.

  • Zkuste kapra trochu jinak

    ...

    Pečený kapr s jarní cibulkou a červenou paprikou 

    Počet porcí: 4  

    Ingredience: 

    4 filety z kapra, sůl, 1 svazek jarní cibulky, ½ lžičky mleté sladké papriky, 500 g brambor, 150 g 12% smetany, 30 g rostlinného tuku, tuk na vymazání pekáče

    Návod k přípravě: Filety z kapra osolíme a potřeme rostlinným tukem. Brambory omyjeme, oloupeme a nakrájíme na lupínky. Jarní cibulky očistíme, omyjeme a nakrájíme na kolečka. Troubu předehřejeme na 220 °C. Pekáč vymažeme rostlinným tukem, rozložíme do něj polovinu cibulky, poskládáme na ni vrstvu brambor a ochutíme solí a trochou mleté papriky. Přidáme porce kapra, zalijeme smetanou a posypeme zbývající jarní cibulkou a mletou paprikou. Pečeme v předehřáté troubě asi 60 minut a poté podáváme.

    1 porce: 1960 kJ, 40 g bílkovin, 22 g tuků (SAFA 8 g), 27 g sacharidů

  • Pozor na cukroví! Každý kousek je kalorickou bombou

    Vyzkoušejte při pečení vychytávky našich babiček.

  • Čím během večeře nahradit cukroví?

    ...

    Co třeba dát si ovocné špízy jemně pokapané hořkou čokoládou, nepečené kuličky ze sušeného ovoce a šmakouna, různé druhy doma vyrobených proteinových tyčinek, pečivo ze šlehaných bílků, mrkvové rohlíčky místo vanilkových a podobně?  

  • Trocha dietních receptů

    ...

    Ovocné špízy

    Ingredience:

    mandarinky, banány, jablka, sušené ovoce, hořká čokoláda se 70 % kakaa, mleté vlašské ořechy, špejle

    Návod k přípravě: Kousky ovoce střídavě napichujeme na špejle. Rozpustíme čokoládu, ve které ovocné špízy z jedné strany namáčíme, hned obalujeme ve strouhaných ořeších a zapíchnuté do cedníku necháme zaschnout.

    1 porce: 1050 kJ, B 4 g, T 12 g (SAFA 5 g), S 31 g

    Brusinkové kuličky – 1 kulička 15 g = 113 kJ (27 kcal), 1,2 g bílkovin, 0,1 g tuku, 5,1 g sacharidů

    Doba přípravy max. 15 minut, z uvedeného množství 10 kuliček.

    Ingredience: sušené brusinky 60 g, šmakoun Dessert s meruňkami 80 g, pomerančový džus 1 polévková lžíce (případně dle potřeby)

    Návod k přípravě: Vše umixujeme v mixéru a tvarujeme kuličky. Kuličky můžeme ozdobit i kouskem mandličky, sezamovými semínky a podobně. Brusinky pomáhají proti nadýmání, upravují střevní mikroflóru, účinně pomáhají proti zánětu močových cest a močového měchýře.

    Další tipy najdete na www.stobklub.cz

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji