5 tipů na zimní dietní večeře, kterých se můžete přejíst

  • A co si dáte dnes k večeři?
    13. prosince  2015 
     06:00

    Většině lidí je jasné, jak dietně večeřet, když je venku teplo, protože stačí nějaká ta zelenina a k ní trochu bílkovin, když to zjednodušíme. Ale co ve dnech, kdy je zima, venku sněží a vy máte chuť na hutnou omáčku, čokoládu a horké kakao? Poradíme vám – zůstaňte u zeleniny a bílkovin, jen na to jděte trochu jinak. 

  • 1. Hutné, a přitom dietní polévky

    720p 480p 360p 240p
    Dokonalá dýňová polévka podle šéfkuchaře Radka Davida • VIDEO: 

    Zatímco hutné polévky zahuštěné moukou nebo ochucené smetanou vám každý dietolog zakáže, ty čistě zeleninové vám povolí. A tak si je dávejte – když uvaříte třeba dýňovou polévku, zjistíte, že je hustá sama o sobě. Stačí dýni upéci, rozmixovat, ochutit a trochu zředit vodou. Pro chuť můžete přidat lžičku zakysané smetany. Nebo třeba jogurtu. 

  • 2. Těstoviny? Ano, ale bez sýra

    Těstovinový salát s tuňákem

    Těstoviny sice nejsou zrovna dietním hitem, ale jako základ teplého salátu k večeři? Proč ne. Dejte si jich maximálně 100 gramů na porci, doplňte olivami, tuňákem, mozzarellou, vařenými vejci, šunkou, brokolicí... Fantazii se meze nekladou, záleží na vás, jaká kombinace vám bude vyhovovat. Jen prosím vynechte majolku, vážně to jde i bez ní. Teplý těstovinový salát je každopádně mnohokrát vhodnější než těstoviny zapečené se spoustou sýra

  • 3. Dejte si pořádnou porci bílkovin

    ...

    Skvělou zimní večeří, alespoň jednou za čas, je pořádný kus libového masa. Steak může být kuřecí, ale – upřímně řečeno – když už, tak si dejte hovězí jako zdroj kvalitních bílkovin a železa. Porci masa doplňte dušenou zeleninou, pokud ji budete restovat, snažte se omezit množství použitého oleje nebo másla. 

  • 4. Jídlo z jednoho hrnce

    pochutnejte si na skvělých receptech na pivu!

    Jídla typu "co dům dal", neboli eintopf, mohou být naprostou hrůzou plnou laciných tučných salámů, sýrů, zajídanou množstvím pečiva. Ale můžete z nich také udělat hit vaší zimní kuchyně – stačí, když základem učiníte spoustu dušené zeleniny, fazole, případně přidáte trochu kvalitního masa. Takové jídlo se dá jíst s trochou rýže, tortillou či celozrnným chlebem. 

  • 5. Hutná omeleta

    Na přípravu omelety použijte jen jedno celé vajíčko, z dalších dvou oddělte pouze bílky

    Milujete vajíčka? Tak sem s nimi. Nehodí se totiž jen k snídani a nemusí se dělat jen se slaninou. Vaječné omelety mají spoustu variant, ať už s rajčaty, špenátem, libovou šunkou nebo třeba sójovým tofu. Každopádně – zeleninou nešetřete. 

     

     

     

     

     

     

     

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji