7 nejhorších zimních jídel. Oříšky mají skoro tolik energie jako máslo

  • Mrznete? Dejte si něco na zahřátí! Ale moc to neslaďte.
    9. prosince  2015 
     06:00

    O Vánocích se držíte zkrátka, ale přesto zimu co zimu něco přiberete? Nevěřte tomu, že si tělo udělá tukové zásoby z ničeho jen kvůli tomu, že se ochladilo. Váš denní energetický příjem je zřejmě vyšší než v jiných částech roku nebo se výrazně méně hýbete. Našli jsme pro vás na webu Askmen.com ty největší viníky zimního přibírání. 

  • Klobásy

    Poláci roky používali místo jedlé soli sůl posypovou, zejména v uzeninách

    Že si bez těchto uzenin neumíte předvánoční trhy představit? Tak dobře, jedna klobása vás nezabije, ale nesnažte se ji omlouvat tím, že je to vlastně maso, a tím pádem zdroj potřebných bílkovin. Protože přes 90 procent masa je jen v těch nejkvalitnějších a asi budete věřit tomu, že takové stánkaři neprodávají. Čím méně masa, tím více je v klobásách tuku.

  • Ořechy

    Oříšky pomůže ke správnému fungování štítné žlázy.

    Dali byste si jen tak deset deka másla? To asi ne. Ale sáček oříšků o stejné hmotnosti? To dost možná ano, i když víte, že byste neměli. Možná vás překvapí, že jejich kalorická hodnota je skoro stejná – deset deka másla má něco přes 3000 kilojoulů, deset deka oříšků zhruba 2800, podle druhu. Samozřejmě mají i nějaké plusy, obsahují například prospěšné tuky, ale kalorická hodnota je prostě příliš vysoká na to, abyste je jedli po hrstech. 

  • Lasagne

    Lasagne s čočkou

    Asi už víte, že těstoviny – až na výjimky – nejsou dietním pokrmem. Navíc mezi nimi existují velké rozdíly dané způsoby přípravy a použitými ingrediencemi – a asi nejhorší ze všeho jsou lasagne, i malá porce mívá běžně kolem dvou tisíc kilojoulů, hodně z toho připadá na hutnou bešamelovou omáčku z másla, mouky a sýra, která udělá kalorickou bombu i ze špenátových lasagní. A co teprve, když jde o lasagne masové, v nichž se použije nikoli úplně libové hovězí?

  • Krémové polévky

    720p 480p 360p 240p
    Dokonalá dýňová polévka podle šéfkuchaře Radka Davida • VIDEO: 

    Teplé zeleninové polévky jsou skoro ideálním zimním pokrmem a mohou nahradit studené zeleninové saláty. Problém nastává, jakmile jde o polévku zahuštěnou jíškou nebo o polévku smetanovou. V ten moment jde obsažená zelenina do pozadí a nemůžete jí omlouvat, když si takovou polévku přidáváte. 

  • Drůbež s nádivkou

    Kuře s nádivkou

    Kuře je v pořádku, zvláště pokud si ho dáte bez kůže, ale nádivka? Nádivka je vydatnější než obávané houskové knedlíky. Není divu, když jejím základem je obvykle bílé pečivo a patří do ní i spousta tuku. Šetřete s ní podobně jako třeba s paštikou. 

  • Fondue

    ...

    Není problém sníst skutečně velké množství horkého rozpouštěného sýra, zatímco si v něm namáčíte maso, zeleninu nebo třeba pečivo. Ale je to také mimořádná kalorická nálož – berte to tak, že jídlo vzniklo v horách a jedli ho lidé po celodenní dřině venku. Dát si ho v zimě jen tak zavání nepříjemným váhovým výkyvem. 

  • Svařené víno

    Alkohol v zimě tělesnou teplotu naopak snižuje.

    Tady je matematika hodně jednoduchá. Jeden hrnek svařáku má 800 až 1000 kilojoulů, což je více než dvakrát tolik ve srovnání s normálním vínem. Záleží samozřejmě na množství cukru, ale dá se to srovnat třeba s grogem, do něhož se dává rum. A také cukr. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji