11 magických potravin, díky kterým budete spalovat tuk

  • Tohle ochutnejte! Vyzkoušejte jedenáctku potravin, které vám pomohou zbavit se tukových zásob
    6. prosince  2015 
     06:00

    Neřešte stále dokola, jaké potraviny nesmíte. Naopak na svůj dietní jídelníček připište takové, které vám zaručí zrychlení metabolismu. Pomůžou vám totiž spalovat tuky. Nebudete se stačit divit, jak půjde ručička váhy dolů!

  • Existují potraviny, které rozpouštějí tuk?

    ...

    Zhubnout bez diety? Zní to jako sen. „Je známo, že některé potraviny podporují metabolismus,“ uvádí nutriční terapeutka Aneta Procházková. „Umějí nastartovat spalování tuků, tělo si je pak přestane ukládat a vy svůj apetit udržíte na uzdě.“ Díky tomu se vám podaří shodit kila, aniž byste se mořila s nějakou dietou a pořád se stresovala počítáním kalorií. Zkuste je zařadit do svého menu.

  • Tofu

    Tofu obsahuje látky, které pomáhají proti pocitům strachu, podrážděnosti nebo nespavosti v době přechodu.

    Žádné protáčení panenek! Možná jste mu stále ještě nepřišla na chuť, ale vsaďte na to lahůdkové! Vážně je dobré. Navíc – po mírném osmahnutí si ho dejte na teplý toust a máte večeři hotovou. Tofu má málo kalorií a také obsahuje velké množství bílkovin, díky čemuž vás zasytí na delší dobu. A není nijak drahé!

  • Mandle

    ...

    Nemusíte se bát, že když do svého jídelníčku přidáte mandle, tak přiberete. Pochopitelně není dobré zbaštit celý pytlík večer, ale pokud si je dopřejete třeba do ranní kaše nebo si jich pár zobnete během dne, pomůžou! Obsahují totiž skvělé tuky, snižují chuť na sladké a i na jídlo obecně. Studie ukazují, že ti, kdo si dopřávají mandle, jsou obecně hubenější než ti, kteří je vůbec nejedí. Aha?

  • Káva

    Káva, jeden z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších nápojů na světě. (ilustrační foto)

    Nakopne, zahřeje, rozproudí metabolismus a také zvyšuje vaši výdrž – ale to všechno už víte. Jenže možná netušíte, že po dopití kávy je dobré být fyzicky aktivní. Protože určitě znáte ten stav, kdy si dáte kávu a za chvíli se vám chce spát. Proč? Její účinky se totiž aktivují fyzickým výkonem. Pak umí káva fungovat jako spalovač tuku, ale musí to být ta malá, silná, bez cukru a smetany.

  • Skořice

    Skořice pomáhá k rychlejšímu spalování tuků.

    Tím, že do pokrmu přidáte špetku skořice, se vám vyrovná hladina cukru v krvi, která ovlivňuje úroveň vaší energie. Také vás nebudou přepadat neukojitelné chutě. Navíc díky tomu, že se zpomalí tempo uvolňování inzulinu po jídle, se méně glukózy uloží do tukových zásob.

  • Vejce

    Vejce jsou jedním z jídel, které hladinu cholesterolu zvyšují.

    Věděla jste, že vaječná snídaně pomáhá spalovat více tuku než ta, která má vysoký obsah sacharidů – jako například tousty nebo chleba s marmeládou? Naše tělo totiž spotřebuje více energie na trávení potravin bohatých na bílkoviny, a to znamená, že díky tomu spálíme i více kalorií. To všechno dělá z vajíček úžasnou potravinu pro každého, kdo si hlídá váhu.

  • Quinoa

    Quinoa

    Quinoa… Neboli merlík chilský. Neobsahuje lepek, proto je vhodná pro osoby trpící celiakií. Její obsah z ní dělá skutečně magickou potravinu. „Má hodně makroživin a minerálních látek. Doporučuju zařazovat ji do jídelníčku všem v redukční dietě i těm, kdo pracují v prostředí s velkým množstvím stresových faktorů – fyzických i psychických,“ vysvětluje Mgr. Milan Merva, specialista na zdravý životní styl značky Menu Gold a osobní trenér.

  • Ocet

    Jablečný ocet

    To byste nečekala, viďte? Ale studie ukazují, že pokud do svých pokrmů přidáte trochu octa, vyrovnáte si hladinu cukru v krvi a vaše energie bude v rovnováze. Nakyslá chuť totiž dělá tělu dobře, a navíc ocet zabraňuje zahleňování. Pokud vám nechutná klasický ocet, dovolím si vlastní tip: umeocet. Je jemnější a jde o kombinaci slané a kyselé chuti.

  • Bílé fazole

    .

    Máslové fazole nejsou jen zdravou potravinou s nízkým glykemickým indexem. Výzkumy prokázaly, že když je přidáte do jídla, zůstanete déle sytá. Což z vlastní zkušenosti potvrzuji. Přidávám si je do salátů a dušené zeleniny. Pomáhají uvědomit si, kdy už máte opravdu dost.

  • Zázvor

    Nastrouhaný zázvor pomáhá od chřipky a nachlazení.

    Stejně jako skořice, umí i zázvor zahřát a rozpumpovat metabolismus. Proto je vhodný pro tohle chladné období, nikoli léto. Kromě toho ničí bacily i viry, takže spolu s citronem a medem je to ten nejlepší horký čaj coby zabiják chřipky a nachlazení! Jen ho nezapomeňte zapíjet obyčejnou vodou, protože odvodňuje. Z nadměrného pití zázvorového čaje by vás mohla dokonce bolet hlava.

  • Libové hovězí

    Hovězí steak

    Američtí vědci předepsali skupině žen s nadváhou jídelníček s poměrně vysokým obsahem bílkovin, který zahrnoval cca 150 g masa (převážně libového hovězího) ob den. Druhá skupina konzumovala jídlo s nižším obsahem bílkovin, ale počtem kalorií se nelišilo. Oběma skupinám se podařilo zhubnout, ale těm ženám, které se stravovaly jídlem bohatým na bílkoviny, se podařilo zbavit se většího procenta tuku. Také jim ubylo méně svaloviny, která je důležitá pro správné fungování metabolismu.

  • Kaše

    Posnídejte ovesnou kaši s ovocem, ideálně borůvkami.

    Dáte-li si ji k snídani, nebudete mít po obědě ani kolem 16. hodiny, kdy nejvíc klesá krevní cukr, chuť mlsat. „Nejzdravější jsou pohankové, špaldové, ovesné a jáhlové kaše,“ uvádí poradce na výživu Martin Škába. „Mají nízký glykemický index, jsou pro tělo velmi dobře využitelné, energie z nich vám dlouho vydrží a obsahují cenné minerály, vlákninu.“ Zajišťují, že krevní cukr stoupá postupně. Kaše vás zasytí na dlouhou dobu a nebudete mít chutě na sladké.

/
Autor: Blanka Kubíčková

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji