24 dnů do Vánoc. Víme, jak si advent užít, a přitom nepřibrat!

  • Nebojte se Vánoc a přejídání se. Pokud k tomu přistoupíte racionálně, rozhodně nepřiberete. Ale jak na to?
    1. prosince  2015 
     06:00

    Otevřeli jste si ráno první okénko v adventním kalendáři a dali si malou čokoládičku? Byli jste o víkendu u příbuzných na prvním letošním adventním obědě? Zřejmě nebylo pečené kuřecí prso s grilovanou zeleninou a kuřecí vývar, viďte? A to je právě zásadní problém Vánoc. Během těch tří dnů člověk nepřibere. Kila jdou nahoru v průběhu celého měsíce. Jak to a jak se tomu letos vyhnout? 

  • Pozor na Mikuláše!

    Ve sladkostech je často více náhražek, tuku a cukru než čokolády
    Kdyby šlo jen o samotné vánoční svátky, nemuseli bychom to vlastně ani tolik řešit. Jenže přejídací sezona začíná už na začátku prosince. "Pár dní nic neznamená – horší je konzumace většího množství energie od Mikuláše do Nového roku s tím, že od 1. ledna začnu hubnout," varuje Iva Málková, zakladatelka STOB. Pokud tedy kolem sebe máte dobré duše, které vám chtějí udělat radost a obdarovat vás nějakou dobrotou, raději jim to zatrhněte. Případně, aby se necítily dotčeny, jim dejte najevo, že pokud vás chtějí potěšit, ať vám za peníze, které by daly za sladkosti a jiné dobroty, raději koupí třeba hezké tričko. A ne že budete pak ujídat dětem!
  • Přidejte bílkoviny

    Čokoláda
    Všude kolem vás to bude vonět a vše bude svádět vaše chuťové buňky pokušením ochutnat babiččino cukroví nebo vánoční štólu vaší kolegyně. Jestli ale budete mít srovnanou hladinu cukru v krvi, odoláte tomu mnohem snáz. Proto si v prosinci do jídelníčku přidejte co nejvíce bílkovin, po kterých nebudete mít chuť na sladké. Navíc – pokud si dáte trochu více do těla, tak vám pomohou při stavbě svalů, a tak i při  hubnutí. Proteiny nejsou ale schované pouze v mase, velké zastoupení mají i v bílém tvarohu, sýrech nebo luštěninách. 
  • Sežeňte si ochutnávače

    vánoční cukroví
    Aniž by si to člověk uvědomoval, přibírat může začít už při pečení cukroví. Je přece důležité ochutnávat těsto, vzít si čtvereček čokolády, jestli není náhodou "zkažená", pak ochutnat výsledek vytažený z trouby... Aniž byste se nadála, váš denní energetický příjem se zásadně zvýší. Kdybyste měla ubrat jinde, tak vám to k ničemu nebude. Zvýšená hladina cukru v krvi nedá spát vašim chuťovým buňkám a rozhodně se nebudete cítit syta.

    Aby byla škoda co nejmenší, dělejte si mezi pečeními pauzy, při kterých se hnete z kuchyně. Mozek musí dostat jasný signál, že vůbec nemá hlad, že ho akorát honí mlsná. Na vyškrabání mísy použijte stěrku, ne prst, který pak budete olizovat. Snažte se péct hlavně v dopoledních hodinách, kdy jsou chutě zvládnutelné, a kupte si malá vykrajovátka. Je s tím sice více práce, ale zase vyrobíte menší kalorie.

    Pečete každý rok cukroví, nad kterým ostatní oněmí úžasem? Dědí se u vás z generace na generaci recept? Tak se s ním pochlubte v soutěži Nej cukroví! Ve hře jsou ceny za více jak sto tisíc korun. Přihlásit se můžete zde.

  • Zvolte si, co budete uzobávat

    ...
    Během prosince se na scéně objeví mnoho lidí, na které jste během roku možná trochu pozapomněla. A najednou zatouží se s vámi vidět. Stejně jako se vyrojí nespočet vánočních večírků, ať už těch pracovních nebo s kamarády. Ať už tak či onak, budete vystavena mnoha pokušením – od jednohubek přes miniřízečky až po panáka něčeho tvrdšího, na oslavu přece. 

    V prvé řadě se oslav rozhodně nebojte. Je zbytečné jít na večírek apriori s tím, že se bojíte, že si dáte něco, po čem přiberete. A když už tam jste, jen si pochutnejte, dejte si něco dobrého. Dané jídlo si vychutnejte, zkuste volit z potravin, jako jsou například libová masa, saláty, ryby… "Vyhýbejte se sladkým dezertům, slaným krekrům, a když už nebude vše dle vašich plánů, řekněte si například, že si dáte zítra o dvacet minut cvičení navíc," radí osobní trenér a výživový specialista Radek Pajič z Bomton Power Concept.

  • Pozor na alkohol

    Skvělý likér zvládnete vyrobit i doma.
    Kromě různých pochoutek vás na večírcích také čeká alkohol. A bohužel, i v dnešní době by si někteří lidé mohli vzít osobně to, když si s nimi nepřipijete skleničkou. Případně na vás budou koukat jako na blázna, že nepijete. Navíc pokud vy sami si rádi dáte skleničku, bude ještě těžší ji odmítnout. 

    Naštěstí můžete pokušení trochu obelstít. Z alkoholu volte raději bílé suché víno, ideálně v kombinaci s vodou, třeba jako vinný střik. Na seznamu povoleného alkoholu je také suché šampaňské. Zapomeňte však na tvrdý alkohol – stejně jako na míchané drinky.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji