5 způsobů, jak překonat chuť k jídlu! Tohle konečně zabere!

  • Úlet v jídle jednou za pár dní nevadí, pokud selháváte denně, hubnout nebudete
    22. listopadu  2015 
     06:00

    O dietách víte všechno, ale vaši slabou vůli to bohužel nezajímá. Takže například vzorně snídáte, dáte si lehký oběd a počítáte s menší večeří, jenže odpoledne vás naštve šéf a vás zachrání jen čokoládová tyčinka. Smrtelný hřích to není, ale bohužel kvůli ní přešvihnete denní energetický příjem, kterého se kvůli hubnutí nebo udržení váhy potřebujete držet. Jindy zase rodině děláte bramboráky, sama si je zakážete, ale pak místo snesitelného jednoho sníte tři, protože se té vůni prostě nedalo odolat. Co s tím? 

  • Co je dobré vědět - chuť k jídlu je normální

    Dokonalé oční linky nalíčíte jednoduše - pomocí lžičky

    Ze všeho nejdříve je dobré ujasnit si pojmy. Ve skutečnosti nepotřebujete přijít o chuť k jídlu, ta je úplně normální a zdravá – naopak člověk, který trpí nechutenstvím a jídlo ho nezajímá, nemusí být úplně v pořádku. Problém je trochu jinde: nejspíš vás trápí chuť na nevhodná jídla, většinou sladká, případně nedokážete odolat některým jídlům, jíte jich moc nebo se přejídáte třeba ve stresu. Na to se musíte zaměřit. 

  • Jak se zbavit chuti na sladké

    Možná vás v dětství odměňovali nebo utěšovali sladkostmi, a tak vám to už zůstalo, možná jste se to naučila sama. „Často jde o stresové situace, jako jsou důležitá pracovní schůzka, pracovní pohovor, zkouška nebo i naprosto banální záležitost, která je vám z nějakého důvodu nepříjemná," vysvětluje Hana Málková ze společnosti STOB. "Pokud už podobné problémy nechcete zajídat čokoládou, budete se to muset naučit – ideálně tak, že si najdete náhradní aktivitu či odreagování. Někdo to řeší cigaretou, což nejspíš nechcete, takže zkuste nasadit třeba pohyb. Vypadá to náročně a nepůjde to hned, ale skutečně se dá myšlení přeprogramovat tak, že si ve chvíli stresu vyběhnete schody – a ono to bude fungovat stejně jako čokoláda. 

  • Co když vás trápí nepřekonatelné chutě a vlčí hlad?

    Hranolky mají vysoký glykemický index, který zvyšuje hladinu glykogenu, který se z těla vyplaví při sportu. Dovolit si je ale mohou maximálně vytrvalostní sportovci.

    Máte plnou hlavu dietních ideálů, dopoledne se šidíte, jak to jde, jenže pak vám kručí v břiše a vy si u stánku ve městě koupíte příšerně mastné hranolky. Zaplácnete se jimi tak, že se půl odpoledne nemůžete hnout, jenže cestou domů vám vytráví, a tak se večer doma přejíte a neodpustíte si ani kus čokolády, protože jinak se ten vlčí hlad utišit nedá. Přesně takhle to vypadá, když člověk jí nepravidelně, a tak ho sužují výkyvy hladiny cukru v krvi, kvůli nimž se objevují záchvaty nezvladatelného hladu a jako nevyžádaný bonus i chuť na sladké. Řešení? Pravidelné jídlo, menší porce, nevynechávání sacharidů. 

  • Omezte příležitosti

    ...

    Čím větší překážku k tomu, abychom se přejedli nebo si dali něco příšerného, musíme překonat, tím méně toho sníme. Takže se zásobte jídly, která jíst chcete, obklopte se pokrájenou zeleninou a ovocem, na cesty si vezměte svačinu. 

  • Přehoďte si v hlavě výhybku

    Nejhorší jídla pro ploché břicho? Rozhodně mezi ně patří ta, která obsahují nasycené mastné kyseliny. A nejsou to rozhodně jen produkty fast foodů.

    Že vás na "nějaké duševno" a motivační formule neužije? Stejně to zkuste. Až vás zase bude honit mlsná, můžete si říkat věty jako „Vážím si svého těla, a proto mu dopřávám kvalitní potraviny v přiměřeném množství“, „Miluji svůj život a zvládám odolávat jídlu navíc“, „Je snadné a zábavné jíst chutně a zdravě“ a podobně. Ideální samozřejmě je, když si vytvoříte vlastní formule, které budou sedět vašemu naturelu. Jinému spíše než věty v hlavě zaberou třeba fotka nebo nějaké písemné varování na ledničce. 

    Vhodné je mít náhradní plán, jak vábení jídla odolat – například pustit si hudbu, zacvičit si, jít si vyčistit zuby, dát si žvýkačku či šálek dobrého čaje či cokoliv dalšího, co vám bude vyhovovat. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji