Zapomeňte na saláty, ty vám v zimě ke štíhlé postavě nepomůžou. Zkuste skořici!

V zimě vsaďte na skořici, zázvor a další "teplé" suroviny, které vás zevnitř zahřejí.
8. listopadu  2015 
 06:00

Zapomeňte teď na saláty, jogurty a další potraviny, které jste jedla v létě. I když se stále snažíte zhubnout, musíte svůj jídelníček teď v chladných dnech pozměnit. Jinak se vám hubnutí dařit nebude. Jak na to?

Chápu, že vám chutnají, ale všimněte si toho, že vám je po nich zima. V chladných dnech byste se zkrátka měla ve větší míře vyhnout nesezonním potravinám. Mezi ně patří například studené listové saláty, okurky, rajčata, mléčné výrobky, ale také jižní ovoce. Nenápadně vám totiž berou z těla energii i teplo. A kvůli tomu pak trávení nefunguje, jak má, stejně jako třeba i imunita...

 

Na co tedy vsadit?
Řepa s pomerančem

„Teď se pochopitelně hodí například dýně, řepa, kořenová zelenina, zelí, kapusta,“ radí výživová poradkyně Aneta Procházková. A z nich je nejlépe připravovat polévky, vývary,  dále dušené, zapečené či jinak tepelně upravené  zeleninové pokrmy. Zahřívací zelenina je také česnek, cibule, zázvor, skořice, hřebíček, pepř, chilli, kurkuma… Proto je i teď dobré lehce kořenit, na rozdíl od léta, kdy zahřívat nepotřebujete.

Náš tip:

K snídani si tak raději místo chleba se sýrem cottage udělejte teplou kaši (krupicovou, pohankovou, špaldovou…). Tu špaldovou vám představujeme v našem videu. Tři lžíce celozrnné špaldové krupice zalijte za stálého míchání horkou vodou nebo povařte. Pro zjemnění můžete přidat trochu mléka. Dochutit můžete skořicí, rozinkami, pokrájeným banánem. Posypejte kakaem a pokapejte javorovým sirupem.

Taková snídaně nasladko vám zažene chutě sladit na celý den, a navíc budete mít příjemně v žaludku.

360p 240p
Připravte si chutnou a sladkou snídani, která vás v zimě zasytí na celé dopoledne! • VIDEO: 

 

Autor: Blanka Kubíčková

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji