7 nejlepších věcí na zahnání hladu. Tohle musíte mít v kabelce!

  • Tohle ne! Musíte se naučit zahánět hlad, když je ještě malý, abyste pak nesnědli příliš mnoho jídla
    2. listopadu  2015 
     06:00

    Určitě to znáte. Malý hlad se dá vydržet. I trochu větší hlad se dá vydržet, přece si nedáte něco nezdravého! Ale když překročí nějakou únosnou míru, je vám najednou všechno jedno. A padne do vás celá pizza nebo hospodská porce české kuchyně. Aby se to nestalo, měla byste u sebe vždycky mít něco na rychlé zahnání hladu. A rozlišovat mezi jídly, která představují malou svačinku, a těmi, která skoro nahradí oběd. 

  • 1. Oříšky? Ano, ale jen pár

    Oříšky pomůže ke správnému fungování štítné žlázy.

    Ve vaší kabelce se rozhodně neztratí pár oříšků. Ale když píšeme pár, nemyslíme tím sice jen dva, ale rozhodně byste se měla s nimi vejít do deseti kousků. Takovou porci si připravte předem doma, dejte je do malé krabičky nebo sáčku a vezměte s sebou. Oříšky by měly být nesolené. Nekupujte si sáček až ve městě v době, když už máte hlad – je prakticky nemožné vydržet a nesníst ho celý. 

    Na co se hodí: pět až deset oříšků můžete sníst místo svačiny či díky nim můžete přežít do odloženého oběda.

  • 2. Proteinové tyčinky – dobře si mezi nimi vybírejte

    proteinová tyčinka

    Proteinové – neboli bílkovinové – tyčinky se dají koupit za dvacet stejně jako za šedesát korun. Zjednodušeně řečeno – čím více bílkovin, tím lépe, protože to rozhoduje o tom, jak s nimi půjde zahnat hlad. Neplatí přitom, že čím dražší, tím vyšší obsah proteinů. Nejlepší jsou nicméně ty, které jich obsahují kolem třiceti procent. Nejde však jen o bílkoviny, protože tyčinky jsou zároveň sladké a některé obsahují i nevhodný glukózo-fruktózový sirup

    Na co se hodí: mají energetický obsah kolem 800 kJ, takže mají tolik energie jako vydatná svačina. V nouzi, například na jednání, s nimi lze nahradit oběd. 

  • 3. Banán – sladký, ale prospěšný

    ...

    Asi takhle: banán není žádná dieta, jeden obsahuje v přepočtu čtyři až osm kostek cukru. Ale je to zároveň sytivý zdroj draslíku a hořčíku, které tělo rozhodně uvítá. Jde o rychlý a spolehlivý zdroj energie. Obecně platí, že ovoce ano, ale s mírou, protože je příliš sladké. 

    Na co se hodí: na vydatnou dopolední svačinu.

    720p 480p 360p 240p
    Ovoce a dieta: Kolik a jaké druhy si můžeme dovolit, a které nikoliv? • VIDEO: 

  • 4. Čokoláda? Kousek vám zachrání nervy

    Hlavně ženy podrážděnost z nedostatku spánku zahánějí sladkostmi a kila jim přibývají.

    S čokoládou je to podobné jako s oříšky. Kousek ano, ale rozhodně si ho připravte na odnos s sebou už doma a dejte si ho do kabelky pro případ nouze. 

    Na co se hodí: jako vzpruha pro vaše nervy kdykoli během dne. Ale nejvýše jeden či dva čtverečky!

  • 5. Sušené maso – nenápadné, ale účinné

    ...

    Sušené maso obsahuje málo tuků a minimum sacharidů, zachovává si přitom obsah bílkovin. Suma sumárum jde o vcelku dietní, a přitom sytivý pokrm. Maso si můžete usušit doma, ale není problém si koupit balené a nosit ho s sebou. 

    Na co se hodí: na zahnání hladu a mlsné kdykoli během dne.

  • 6. Dýňová nebo slunečnicová semínka

    ...

    Semínka si kupte do zásoby a do kabelky si jich vždycky trochu odsypte, nejvýše pět deka najednou. Pro lepší chuť si je můžete upražit, ale není to nutné. 

    Na co se hodí: k uzobávání během dne.

  • 7. Müsli tyčinky – raději opatrně

    Domácí müsli tyčinky - bezvadný recept pro všechny, kdo milují zdravé mlsání.

    Kdo má chuť a energii, může si tyčinky z vloček a ovoce upéci doma, ale popravdě řečeno vyloženě dietní jídlo to nebude nikdy. Kvalitní kupované výrobky poslouží stejně dobře. Vždycky volte ty bez polevy a bez obsahu ztužených tuků. Snažte se, aby v nich nebyl glukózo-fruktózový sirup. Podobně jako müsli tyčinky funguje sušené ovoce. Tady vždy volte nedoslazované druhy a berte si s sebou jen pár kousků. 

    Na co se hodí: jako první pomoc nebo poslední záchrana.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji