Test ochucených tvarohů: Je v nich spousta cukru i umělých sladidel!

Ochucené tvarohy se výrazně liší podílem cukru i tuku
28. října  2015 
 06:05

Ochucené tvarohy jsou sice výborným zdrojem bílkovin, mnohé z nich ale k tomu obsahují i zbytečně mnoho cukru i tuku. Podle čeho tvarohy vybírat a jakým se raději vyhnout? Podívejte se, jak dopadl velký test webu www.supermamy.cz. 

Tvarohové svačinky, které jsou k dostání na trhu, lze hodnotit z několika hledisek: jedním z nich je obsah cukru i tuku. "Pokud vy nebo vaše dítě bojujete s obezitou, určitě vybírejte ty výrobky, které mají méně než tři procenta tuku, tedy nejvýše tři gramy tuku na 100 gramů výrobku," vysvětluje Karolína Hlavatá, dietoložka a odborná garantka iniciativy Vím, co jím.

Bohužel pokud se podíváte na etikety výrobků, mezi vhodné rozhodně nepatří ty, které bývají mezi dětmi nejoblíbenější. Dají se ale najít takové, které dané kritérium splňují. Jak dopadl náš test, se podívejte ZDE

Většina ochucených dezertů je doslazovaná. "Kompromisem bývá 12 gramů cukru na 100 gamů výrobku, více bych rozhodně nedoporučovala," říká dietoložka a doplňuje, že k doslazení by měl být použitý jen cukr, a nikoliv glukózo-fruktózový sirup. Také ten se v některých výrobcích stále objevuje. Ačkoliv podle názvu to vypadá, že jde o něco přírodního, není tomu tak. Způsobuje vyšší ukládání tuků než běžný cukr. 

Některé výrobky obsahují umělá sladidla. Ta mají sice nižší energetickou hodnotu, což je z hlediska dietního režimu žádoucí, ale pro děti se nehodí. Které výrobky dostaly dobré hodnocení? Které vyhledávat a které raději nekupovat? A jak vypadá ideál? Čtěte velký test na www.supermamy.cz.

Autor: is

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji