5 triků, jak snadno zhubnout o 10 kilo za rok

Když si jednou denně odpustíte nějaký hřích, za pár měsíců budete mít několik kilo pryč
9. října  2017 
 12:00

O tom, zda uspějete ve snaze zhubnout, často rozhodují maličkosti. Podobně jako kila navíc přibývají pomalu, protože každý den sníte o malinko víc, než byste měli, můžete se jich zbavit zase jen pomalu. Každý den si něco odpustíte a k tomu uděláte o pár kroků více. Nezhubnete tak sice o deset kilo za měsíc, ale o deset kilo za půl roku nebo za rok ano! Rozhodující je, zda se vám podaří snížit denní energetický příjem, a naopak o něco více energie vydat. 

A co pro to budete muset udělat? Stačí těchto pět triků a výsledky se brzy dostaví! Nevěříte? Vyzkoušejte!

Vynechte jeden hřích

Milujete něco sladkého k snídani a zároveň si pak něco malého sladkého dáváte během odpoledne, abyste se ve zdraví dožili konce pracovní doby? Nezakazujte si sladké úplně, ale jednu z těchto dvou sladkostí vynechte. Klidně raději tu ranní, snídaně by měla být vydatná a bohatá hlavně na bílkoviny. Podobně omezte jiné hříšky, ať už jsou to uzeniny nebo třeba sladké pití. Nic z toho si nemusíte zakazovat úplně, ale podstatně uberte. 

Udělejte o tisíc kroků více 

Dobře, doporučení mluví o tom, že byste každý den měli ujít deset tisíc kroků, abyste byli zdravější a štíhlejší. Možná to je nad vaše časové i fyzické možnosti, ale i tak něco pěší chůze přidejte – třeba na úkor jízdy autem nebo MHD. Zaparkujte auto dále od firmy, z autobusu či metra vystupte o zastávku či dvě dříve a v práci to vezměte po schodech místo výtahem. Uvidíte, že za měsíc už se na nich ani nezadýcháte. 

Cvičte všude, kde to půjde

Pokud se vám v každodenním rozvrhu (nebo alespoň třikrát čtyřikrát týdně) povede najít čas na cvičení, sláva. Pokud ne, snažte se cvičit vždycky, když si na to vzpomenete. Vestoje v MHD tak můžete například stahovat a povolovat zadek nebo dýchat do břicha, což těmto partiím prospěje. Pracujete doma? Tak občas vstaňte od počítače a cestou pro pití udělejte pár výkopů nohama a tu a tam dřep. Před večerní sprchou můžete udělat pár vzpěr rukama o vanu. Dobré je vzpomenout si na podobné prostocviky alespoň desetkrát denně. 

Štíhlý pas a postava jako přesýpací hodiny? Tyhle cviky fungují!

 • VIDEO: 

Zmenšete přílohy, jezte zeleninu a svačte

V žádném případě nehladovte! Ale když například jdete s kolegy na oběd, nechte si nandat menší porci, případně si půlku nechte zabalit s sebou na druhý den. Ušetříte, a ještě díky tomu snížíte denní energetický příjem. Nahraďte půlku příloh zeleninou, zvláště ve večerním jídle. Naučte se nosit si do práce zeleninu, svačte – jogurty, ovoce, libovou šunku, netučný sýr a podobně. 

Vytrvejte!

Tenhle způsob hubnutí je relativně pomalý a nehodí se pro toho, kdo chce shodit třeba třicet kilo. Nebo ano, ale musí počítat s tím, že to potrvá až několik let. Deset kilo ale zvládnete už do příštího léta, aniž byste hladověli – důležité však je zvyknout si na nová pravidla a pak je skutečně dodržovat. Jeden den si pak dovolte více hřešit, ideálně o víkendu. Druhý víkendový den se naopak o to více hýbejte, stačí vyrazit někam do přírody. 

Diskuse ke článku

.