Oblečená, nebo nahá? Ráno, nebo večer? Víme, jak se správně zvážit!

  • Nebojte se váhy, naučíme vás, jak se s ní skamarádit!
    23. srpna  2015 
     06:00

    „Vážit se s plným žaludkem by ses rozhodně neměla,“ přete se s kamarádkou, když si sdělujete návody, jak zjistit účinnost vaší diety. Možná byste nevěřila, jaká je vlastně vážení věda. A že vážit se ráno nalačno vám rozhodně k zjištění, jak si vaše tělo vede, nebude stačit. Přečtěte si, jak se vážit při hubnutí. 

  • Nestoupejte na ni každý den

    váha
    Tak zní základní pravidlo vážení. Jeden pouhý den vám o vaší skutečné váze nic zásadního neprozradí. Váha v průběhu dne výrazně kolísá a je závislá na mnoha faktorech (stavu tekutin v těle, množství jídla, pravidelnosti stolice, menstruačním cyklu…). Tímhle způsobem se dá naopak napáchat mnoho škod. Nepříliš povzbuzující čísla, která se na vašem přístroji ukážou, mohou mít neblahý vliv na vaše další hubnutí. Často totiž potom upadáme do deprese, což nám způsobuje další stres, který tělu nijak nepomůže, a při hubnutí už vůbec ne! Přidáme-li k tomu ještě motivační efekt, který je nulový, prakticky jsme dietu hned odsoudily k jejímu zániku.
  • Maximálně jednou týdně

    Pohled na váhu nemusí být vždy depresivní.
    Když to nevydržíte déle, važte se jednou týdně. Mnohem lepší je však interval jednou za měsíc. Hned si také řekneme proč: ženy obecně by se neměly vážit v období menstruace. Je to mimo jiné i kvůli množství vody v těle, a váha by tedy byla velmi nepřesná. Ze stejných důvodů se nedoporučuje vážení ani týden poté. Tím pádem je to jednoduchá rovnice, ze které vám přesně vyjde týden, který je pro vážení nejvhodnější.
  • Ráno, nebo večer? Oblečená, nebo nahá?

    Nahá, nebo oblečená?
    Dvě nejčastěji diskutované otázky. Až dozraje ten správný čas na vytažení váhy, mělo by to být ideálně nalačno a v ranních hodinách. Hned si řekneme proč: abyste získala skutečně přesný váhový stav, potřebujete navodit stejnou situaci. Těžko se vám podaří mít na sobě totéž oblečení jako před měsícem. V džínách a tričku můžete mít o kilogram víc než bez nich.
  • Postavte se rovně

    ....
    Když už si na váhu stoupnete, postavte se rovně. Je nezbytně nutné rozložit váhu na celá chodidla. Pozor si dejte i při samotném čtení výsledku. Nepředklánějte se. Pokud to sama nezvládnete, poproste někoho, kdo je poblíž. I takový předklon vám může přidat kilo navíc.
  • Jaká váha?

    Zkuste jednoduché dietní fígle, které vám pomohou zhubnout!
    Asi vás napadne, že není váha jako váha. Dnes už jsou na trhu moderní váhy, které dokážou zvážit až neuvěřitelné věci. Většina vah však není úplně přesná. Berte to tedy jako naprosto informační údaj a motivační prvek. Nicméně protože není ani tak podstatné to, kolik vážíte, jako to, o kolik jste zhubla, můžete k tomu využít i vaši váhu doma, a to bez ohledu na to, zda váží o dvě nebo jedno kilo více či méně. Hlavně váhu v průběhu snažení neměňte, važte se celou dobu na stejném přístroji.
  • Hlavně si ji nerozlaďte

    ...
    I ta nejlepší váha se snadno „rozladí“, pokud s ní nebudete dobře zacházet. Co všechno jí uškodí? Nejhorší je časté přenášení z místa na místo. Schválně se zkuste zvážit v koupelně a následně hned v obývacím pokoji. Jsou údaje stejné? Rozhodně ne! Rozdíl, který způsobují nerovnosti podlahy, ale i vlhkost prostředí apod., může být opět i několik kilogramů. Takže váhu postavte na jedno místo, kde ji nechte stát už napořád (např. na jednu konkrétní dlaždici). V případě klasické nášlapné váhy by to ale neměla být koupelna. Nedělají jí totiž dobře ani vlhko, ani teplý vzduch, neměla by být proto v blízkosti topení nebo tam, kde dochází k velkému proudění vzduchu kvůli teplotním rozdílům.
  • Na závěr se změřte

    Kromě vážení byste se měla i měřit.
    Po zvážení se určitě nezapomeňte změřit! I když se váha nehne ani o píď, nebo jde dokonce nahoru, nevzdávejte to. Vůbec to totiž nemusí znamenat, že jste tělo nezbavila nějakého tuku. Cvičením se snadno nabere svalová hmota, proto k nejlepšímu výsledku dojdete při porovnání všech údajů. Je třeba připomenout, že nejpřesněji vás zváží i změří odborník. Nemusí to být jen výživový poradce nebo speciální hubnoucí centrum, ale třeba i trenér ve vašem oblíbeném fitcentru, který má k dispozici moderní přístroje a udělá vám tzv. diagnostiku. Z ní se dozvíte nejen svůj momentální váhový stav, ale i to, jakou část vaší hmotnosti tvoří podkožní tuky, jaký trénink je pro vás vhodný apod.

/
Autor: miš

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji