Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Dieta podle hormonů

Ořechy a dieta? Klidně. Jsou sice tučné, ale rovněž plné zdraví prospěšných látek. Důležité je, aby se hodily pro váš somatotyp.
14. prosince  2014 
 18:53

Hormony ovlivňují to, jak se naše tělo bude chovat, včetně toho, zda si bude tuky ukládat, nebo ne. Jak podpořit tu druhou variantu? Zjistěte si, jak vaše  tělo hospodaří s hormony – mnoho může napovědět třeba typ postavy – a podle toho si můžete řídit váš plán, jak zhubnout. Zajímají nás zejména tyto čtyři hormony: leptin, kortizol, inzulin a růstový hormon.

Co můžete čekat: Dietní doporučení, které sedí pro váš somatotyp odvozený od převažujících hormonů. Dozvíte se, jak zhubnout, přestože jste již mnohokrát selhala.

Výhody a nevýhody: Jídelníček si musíte sestavit sama na základě doporučení, na druhé straně je velmi variabilní. I když se některých potravin budete muset víceméně vzdát, můžete si svůj stravovací režim vyladit podle své chuti.

Základní doporučení

Leptin – reguluje pocit sytosti, pokud však s tímto hormonem máme problémy, pocit sytosti se nedostavuje a my se přejídáme. Jeho správnou činnost podpoříte pravidelnými porcemi a pomalým jedením. Jezte potraviny s nízkým glykemickým indexem (téměř všechny druhy zeleniny, celá zrna obilovin, luštěniny, kukuřice, ořechy, semínka) a s dostatkem vlákniny.

Kortizol – stresový hormon zapříčiňuje ukládání tuku, a to hlavně v oblasti břicha. Jeho hladinu si zvyšujeme nedostatečným spánkem, stresem nebo přehnaným cvičením. Lepší je vytrvalostní pohyb na kyslíku a vypjaté chvíle nejdříve pořádně prodýchat než hned sáhnout po jídle.

Inzulin – ovlivňuje mimo jiné hladinu cukru v krvi, a aby pro vás dobře pracoval, je dobré jíst 5krát až 6krát denně a vybírat si potraviny se spoustou živin a minimem cukru (zelenina, ovoce, celozrnné pečivo).

Růstový hormon – pracuje přes noc a energii bere z podkožního tuku, proto je důležitý kvalitní, nejlépe osmihodinový spánek a nejíst po sedmé večer.

Dále je podstatné, jaký jste somatotyp:

Estrogenový typ

Má ženskou figuru s oblými boky, vypouklým zadečkem, silnějšími stehny, štíhlým pasem a prsy běžné velikosti. Tento typ žen zastupuje například i Jennifer Lopez.

Jak zůstat štíhlá:

Měla byste jíst nízkotučnou stravu s malým množstvím živočišných bílkovin, ale dostatkem sacharidů, zejména z obilí. Ideální je jíst sacharidy ráno, míchanou stravu k obědu a bílkoviny večer.

Jak být fit:

Udržet se fit vám pomůže trénink problémových partií, boků, nohou a hýždí, jakož i pravidelný sport šetřící klouby, například pohyb na kolečkových bruslích.

Gestagenní typ

Dívčí postava s tenkým dříkem, úzkou pánví, plochým zadkem, dlouhými stehny a malým poprsím. Tento typ žen zastupuje například i Keira Knightley.

Jak zůstat štíhlá:

Vybírejte si nízkotučné potraviny se sníženou kalorickou hodnotou. Dopřejte si míchaná jídla bohatá na bílkoviny. Čas od času však k obědu zařaďte čisté bílkoviny, protože urychlují odbourávání tuků.

Jak být fit:

Pokud chcete být v dobré kondici, posilujte svalstvo břicha a nohou. Pro zlepšení výdrže je nejlepší kolo.

Testosteronový typ

Pro tuto sportovní postavu jsou příznačná širší ramena a plná prsa, dále úzké boky, dlouhé nohy a malý zadek. Tento typ žen zastupuje například Angelina Jolie.

Jak zůstat štíhlá:

Tento typ žen udržují ve formě zejména bílkoviny. Naopak potraviny obsahující hodně sacharidů způsobují ukládání tuků na břiše. Chléb a pečivo by pro ně měly být po snídani tabu.

Jak být fit:

Protože vyvinutá prsa jsou často velkým břemenem při správném držení těla, ideální je posilovat zádové a ramenní svalstvo. Optimálním vytrvalostním tréninkem je běh.

VELMI DŮLEŽITÉ!

Aby vám hubnutí šlo jako po másle, je třeba denně vypít minimálně 2 až 3 litry vody, a na neřesti po víkendu rychle zapomenete!

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji