Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Špenátová dieta

Naučte se špenát jíst v méně obvyklých kombinacích. Nejlepší je samozřejmě čerstvý listový.
14. prosince  2014 
 18:14

Špenátová dieta vám pomůže se zbavit přebytečných kil, a ještě navíc uděláte něco pro své zdraví. Špenát totiž prospívá očím, snižuje cholesterol v krvi, je bohatým zdrojem živin, vitaminů a minerálů. Na druhou stranu, dlouhodobě se jeho konzumace ve vyšší míře nedoporučuje, například kvůli obsahu dusičnanů, vadí také lidem, které trápí nemoc dna. Několikadenní dieta je ale bez problémů. 

Co můžete čekat: První dva dny extrémní dietní jídelníček složený v podstatě jen z listových salátů, po kterém budete mít hlad jak vlk. Zbylých 5 dnů bude už celkem vyvážený, až na to, že ve všem je špenát.

 

Výhody a nevýhody: Stejně jako u všech diet zaměřených na jednu zázračnou potravinu – po týdnu nebudete moct špenát vidět v jakékoli podobě. Sice se vám díky kruté dietě sníží BMI, ale koledujete si o metabolický syndrom známější jako jo-jo efekt.

 

Dieta se drží týden, k snídani si dávejte bylinkový čaj (mátový, kopřivový, mateřídouškový), bílkovou omeletu se špenátovými listy nebo ovesnou kaši s banánem a špenátový koktejl.

 

Ten si připravíte rozmixováním 250 ml mraženého špenátu, 1 banánu, 125 ml jablečného džusu, podávejte ho studený.

 

K dopolední svačině sáhněte po 250 g čerstvého ovoce a odpoledne po 150 g bílého jogurtu. Během celé diety je důležité dodržovat pitný režim a vypít denně 2,5 l tekutin, nejlépe čisté vody nebo bylinkových čajů.

 

Dietní jídelníček:

 

Pondělí

 

Oběd: Salát z čerstvého špenátu a cherry rajčátek s vařeným vejcem

 

Večeře: Ledový salát se špenátem

 

Úterý

 

Oběd: Mrkvová polévka se špenátovými knedlíčky

 

Večeře: Salát ze špenátových lístků posypaný parmezánem a olivovým olejem, celozrnná bulka

 

Středa

 

Oběd: Dušený špenát s plátkem vařeného hovězího masa

 

Večeře: Těstovinový salát s čerstvým špenátem, strouhaným parmezánem a olivovým olejem, dochutit můžete kapkou balzamikového octa

 

Čtvrtek

 

Oběd: Slané palačinky s podušeným špenátem a strouhanou nivou

 

Večeře: Salát ze špenátových lístků, nakrájené dětské šunky a vařeného vajíčka, ochuťte olivovým olejem a balzamikovým octem

 

Pátek

 

Oběd: Vařený špenát s volským okem a netučnou smetanou

 

Večeře: Zapečený losos se špenátem

 

Sobota

 

Oběd: Kuřecí prsa s těstovinami a špenátem

 

Večeře: Salát ze špenátových lístků s rukolou a pokrájeným grapefruitem

 

Neděle

 

Oběd: Grilované kuřecí prso s dušeným špenátem

 

Večeře: Salát ze špenátových lístků, s pokrájenou dětskou šunkou a strouhanou nivou – krutonky z celozrnného pečiva ochuťte olivovým olejem a balzamikovým octem

 

Důležité: Během diety je důležité dodržovat pitný režim a denně vypít 2,5 litru tekutin. Nejlépe čisté vody, bylinných čajů a ředěných ovocných šťáv.

 


Diskuse ke článku

.