Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Citrusová dieta

Tři kila za týden? Pomůže vám citrusová dieta. Berte to však jako výjimku, k dlouhodobému shazování váhy s nehodí
14. prosince  2014 
 12:40

Pokud potřebujete dostat své tělo zpátky do formy, mohla by vám pomoci třídenní citrusová dieta. K jejímu úspěchu má podle propagátorů přispívat i poměrně vysoký obsah vitamínu C. Pokud však hledáte způsob, jak zhubnout deset a více kilo, citrusová dieta se pro vás moc nehodí. 

Co od ní čekat: Rychlou úpravy postavy, pokud vás například škrtí sukně či kalhoty v pase.

Výhody a nevýhody: Bohužel se brzy přejí, navíc se nehodí pro ty, kdo trpí alergií na ovoce, beztak se však nehodí k dlouhodobému dodržování. Pracuje i s vynecháním soli, která přispívá k zadržování vody v těle.

Díky vysokému obsahu vitamínu C to půjde téměř samo. Během diety vynechte tučné mléčné výrobky, cukry, polotovary a hotová jídla, která obsahují velké množství soli.

Den citrusové diety vypadá asi takto:

  • ráno začněte vlažnou vodou s vymačkanou půlkou citrónu, která vás nabije energií

  • k snídani si dejte nízkotučný jogurt se lžící ovesných vloček a přidejte jeden nakrájený pomeranč

  • k obědu si připravte kuřecí plátek opečený na pánvi na olivovém oleji a k němu si dejte okurkový salát s citrónovou šťávou

  • k večeři vám postačí dva plátky celozrnného chleba se šunkou s vysokým obsahem masa a plátkem pomeranče

Během dne si dopřávejte vodu s citronem a ke svačině si můžete dát pomeranč, hrst oříšků nebo čerstvý citrusový fresh džus. Dbejte na to, abyste dobře oloupali veškerou bílou kůru, která by mohla působit potíže s trávením.

Tipy na jídelníček - citrusová dieta

1. den

Před snídaní: Den začněte sklenicí teplé vody s vymačkanou půlkou citronu, kterou vypijte na lačný žaludek. Díky tomu nastartujete svůj metabolismus a dodáte energii na celý den.

Snídaně: Nízkotučný jogurt smíchejte se lžící ovesných vloček a přidejte jeden nakrájený pomeranč.

Oběd: Kuřecí plátek opečte na pánvi na olivovém oleji a připravte si k němu okurkový salát s citrónovou šťávou.

Večeře: Dva plátky celozrnného chleba se šunkou s vysokým obsahem masa a plátkem pomeranče.

 

2. den

Před snídaní: Opět před snídaní vypijte sklenku teplé vody s citronovou šťávou.

Snídaně: Plátek celozrnného chleba s nízkotučným tvarohem a plátky mandarinky.

Oběd: Celozrnné těstoviny smíchejte s krevetami a na kousky nakrájeným grapefruitem. Pokapejte olivovým olejem, osolte a opepřete.

Večeře: Připravte si ovocný salát z 1 pomeranče, 2 mandarinek a 1 grapefruitu. Zalijte nízkotučným bílým jogurtem a přidejte hrst pokrájených oříšků.

3. den

Před snídaní: Dejte si sklenici teplé vody s citronovou šťávou a vypijte ji na lačný žaludek.

Snídaně: Ke snídani si dejte 2 mandarinky, plátek celozrnného pečiva a šunku s vysokým obsahem masa.

Oběd: Připravte si omeletu ze dvou vajec, pomažte ji nízkotučným tvarohem smíchaným s medem a poklaďte nakrájeným pomerančem.

Večeře: Dejte si dva plátky celozrnného chleba s plátkem šunky a poklaďte pokrájeným grapefruitem

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji