Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Melounová dieta

Díky konzumaci melounů se tělo krásně pročistí a pak můžete navázat nějakou dlouhodobější dietou
12. prosince  2014 
 17:29

Dieta ideální pro teplé letní dny, kdy tohle ovoce stojí pár korun a mají ho v dobré kvalitě na každém rohu. Berte to jako letní detox, během něhož si můžete doladit postavu do přiléhavých šatů. Snad jen jedno varování – meloun má nízkou kalorickou hodnotu, ale přece jen, když ho sníte půlku před spaním, nějaký cukr se vám v těle nasčítá. 

Co od ní čekat: skvělá volba na dva až tři letní dny, jde vlastně o letní očistný půst, jaký si může na den či dva čas od času bez obav dovolit každý zdravý člověk.

 

Výhody a nevýhody: nejde o dlouhodobou dietu, na to je energetický příjem příliš nízký a strava nedostatečně výživná, hrozí také, že se člověk po ukončení diety vrátí k příliš vydatnému jídlu a váha zase vyletí nahoru.

 

Melounová dieta vám pomůže shodit přebytečná kila a skvěle pročistí váš organismus. Melouny jsou totiž plné vitaminů C, E a A, minerálů, jako jsou železo, měď, draslík nebo jód, a také vlákniny. Tím, že obsahují také velké množství vody, jsou ideální pro správnou funkci ledvin a jater. Navíc se meloun podílí na vylučování špatného cholesterolu nebo dokáže obnovit krevní buňky.

 

Princip diety tedy spočívá v konzumaci melounů (cukrový, vodní) na nejrůznější způsoby, například smoothie, saláty nebo musli s cukrovým melounem.

 

  1. den

 

Snídaně: müsli s cukrovým melounem a nízkotučným jogurtem

 

Svačina: smoothie z vodního melounu

 

Oběd: Připravte si těstovinový salát s cukrovým a vodním melounem. Budete potřebovat celozrnné těstoviny, 250 g žlutého melounu, 250 g vodního melounu, rukolu, 200 g parmské šunky a olivový olej.

 

Svačina: 450 g vodního melounu

 

Večeře: 250 g cukrového melounu, 250 g vodního melounu a 150 g mozzarelly

 

2. den

 

Snídaně: melounové smoothie

 

Svačina: salát z vodního melounu, máty a směsi ořechů

 

Oběd: Dejte si grilované krevety s cukrovým melounem, citronovou šťávou a zázvorem.

 

Svačina: 450 g vodního melounu

 

Večeře: Připravte si grilovaný vodní meloun s parmskou šunkou a mozzarellou.

 3. den

 

Snídaně: müsli s cukrovým melounem a nízkotučným jogurtem

 

Svačina: cukrový meloun s parmskou šunkou

 

Oběd: Zeleninový salát z rukoly, černých oliv, cukrového melounu, vodního melounu a nízkotučného sýru. Dresink si k němu připravte z balzamikového octa a lžíce medu.

 

Svačina: melounové smoothie

 

Večeře: Připravte si sladké rizoto s melounem. Na jeho přípravu budete potřebovat 150 g rýže na rizoto, 250 g cukrového melounu, 20 g pistáciových oříšků a 500 ml mléka, čerstvou mátu. Rýži povařte v mléce, dokud nebude zcela měkká. Mezitím na pánvi osmažte kostičky melounu a opražte pistáciové oříšky. Nakonec vše smíchejte a přidejte nadrobno nasekanou mátu.

 

 

 


Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji