Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Quinoa - chutná dieta

Quinoa patří mezi obiloviny, ale neobsahuje lepek - dá se navíc upravovat na slano i na sladko
12. prosince  2014 
 10:22

Když se rozhodnete zhubnout, budete si dost možná muset zvyknout na nové chutě. Jednu z nich představuje quinoa, obilovina, která neobsahuje lepek a dokáže tělu dodat i potřebné množství bílkovin. Quinoa, jinak také merlík chilský, kromě toho dodává tělu i vitaminy, minerály a aminokyseliny. Lehce oříšková chuť většinou chutná všem.

Co od ní čekat: napomáhá zavést zdravý životní styl, odlehčuje těžký jídelníček.

Výhody a nevýhody: výhodou je, že základem je zdravá quinoa, kterou lze zpestřit běžný – a pokud možno vyrovnaný – dietní jídelníček.

Jihoamerická quinoa, česky merlík chilský, patří do skupiny pseudoobilovin, tudíž neobsahuje lepek a má také nízký glykemický index, proto zasytí na dlouhou dobu. Dále je vedle luštěnin považována za nejlepší zdroj rostlinných bílkovin a vlákniny a obsahuje spoustu vitaminů a minerálů. Kromě těch, kteří drží bezlepkovou dietu, ji uvítají i vegetariáni, protože je bohatým zdrojem základních aminokyselin, které v jídelníčku postrádají.

  • Existují tři druhy: bílá, červená a černá. Seženete ji v obchodech se zdravou výživou.
  • Nejčastěji se prodává bílá s jemnou máslovou chutí podobnou rýži.
  • O něco křupavější je červená a černá s výraznější oříškovou příchutí, která je vhodná na dochucení salátů. 
  • Jak si ji připravit? Skvěle chutná jak naslano, tak i nasladko.
  • Můžete ji zkusit k snídani s ovocem, k obědu s grilovaným chřestem nebo si udělat salát z quinoy, rajčat, okurky a avokáda.

 

Diskuse ke článku

.