8 triků na ploché břicho: Co skvěle zabírá vedle cvičení?

  • Jaké cviky jsou nejlepší na posílení břišních svalů?
    10. března  2017 
     06:00

    Dřít se každý den, aby bylo za několik dlouhých týdnů vidět pár prvních úspěchů? Koho by to bavilo? Jenže bez cvičení plochého břicha asi jen tak nedocílíme. Na druhou stranu existuje spousta drobností, které můžeme každý den dělat a které nám budou pomáhat snižovat obsah tuku v břiše a zvyšovat poměr svalů.  

  • Jezte více vlákniny

    Vlákninu kombinujte s vodou.
    Na každých deset gramů vlákniny, které sníte za den, se vaše tělo bude snažit poprat se se čtyřmi procenty podkožního tuku. Přitom dospělý člověk by měl sníst kolem dvaceti až třiceti gramů. Není ale dobrý nápad do sebe sypat vlákninu bezmyšlenkovitě. Potřebujete také jiné živiny, abyste mohli normálně fungovat. Jen pro představu: krajíc celozrnného chleba má 3 až 5 gramů, pšeničné otruby (100 gramů) mají kolem 40 gramů vlákniny, fazole (100 gramů) kolem dvaceti gramů vlákniny.

    720p 480p 360p 240p
    Šest potravin, které vám pomohou vytvarovat "pekáč buchet" na břiše. • VIDEO: 

  • Uklízejte!

    ...
    To je pěkně blbá rada, co? Ale věřte nebo ne, i takový úklid může být prospěšný pro vaše břišní svaly! Abyste to ale zase nepřeháněli – důležité je hlavně vysávání. Pohyby hadicí tam a zpět totiž posilují svaly břicha. Rázem z takového úklidu budete mít větší radost (jestli to tedy vůbec lze). Vedle toho, že budete mít čistou domácnost, tak tím také uděláte něco pro štíhlejší postavu. 

  • Pijte dostatek vody

    Zadržujete v těle vodu, nebo jsou to tuky? Víme, jak to poznat! • VIDEO: 
    Pití vody je více, než si myslíte. Zaženete žízeň... Ale někdy můžete mít pár kilogramů navíc právě kvůli tomu, že máte nedostatek tekutin, což logicky tělu dává signál, aby tu vodu, která se v něm vyskytuje, důkladně ukládalo na horší časy. Což se projevuje otoky nebo i větším břichem. Ovšem důvodů, proč zadržujete vodu, může být mnohem více. Nicméně voda je také nesmírně důležitá pro správné obnovování svalů. A jak je známo, čím více svalů máme, tím rychleji tuky spalujeme. Dejte si pozor na přemíru solení – sůl totiž je častým důvodem, proč v těle zadržujeme vodu. 

  • Mluvte a choďte

    Zkuste chůzi s hůlkami!
    Kromě klasického cvičení také nesmíte zanedbat kardio cvičení. Tím může být klidně i obyčejná klasická chůze. Že na to nemáte čas? Tak si ho udělejte! Až se třeba příště budete domlouvat s kamarádkou, nechoďte si sednout do kavárny na pohárek, ale raději se jděte projít. Počasí tomu brzy začne nahrávat ještě o trochu více, dny se začnou prodlužovat, takže klidně můžete beze strachu vyrazit večer po práci. Pravidelnou chůzí totiž spalujete tuky a hubnete. Tedy i na břichu.

  • Omezte jednoduché cukry

    Mezi sacharidy, které při hubnutí potřebujeme, bohužel jednoduché cukry  jako třeba lízátko, nepatří.
    Bez nějakého – sic malého – omezení to ale nepůjde. Sacharidy ze svého jídelníčku rozhodně nezkoušejte odstranit všechny, tím byste si vůbec nepomohli. Sacharidy, tedy ty složené, potřebujeme k tomu, abychom měli dostatek energie a aby tělo mělo z čeho brát. Ale to neplatí o jednoduchých cukrech, které se nacházejí v bílém pečivu, slazených nápojích, sladkostech, polotovarech nebo alkoholu. Tyto cukry se totiž běžně ukládají do problematických partií, jako je právě břicho. 

  • Přidejte mořské ryby

    Losos
    Jednou za čas si dopřejte mořské ryby, které v sobě obsahují omega-3 mastné kyseliny. Tyto tuky totiž, mimo jiné, působí protizánětlivě a pomáhají odbourávat ten špatný tuk, který se ukládá kolem břicha. Navíc jsou tyto ryby také skvělý zdroj bílkovin, které pomáhají stavět svalovou hmotu. 

  • Cvičte

    Domácí posilování: Nejlepší cviky na posílení břišních svalů • VIDEO: 
    Bez posilování to nepůjde, to si buďte jistí. Alespoň dvakrát třikrát týdně byste měli cvičit silový trénink, abyste své svaly zpevnili. Nemusíte kvůli tomu chodit rovnou do posilovny, stejně dobře si můžete máknout i doma. Jedním z nejlepších cviků, které můžete dělat na posílení břišních svalů a vnitřního stabilizačního systému, je prkno. To můžete dělat v několika obměnách, jako jsou spiderman, horolezec nebo dynamické prkno. Při spidermanovi vycházíte ze stejné pozice jako u klasického prkna, akorát nohy přitahujete vnější stranou kolenem k ruce, nohy střídáte. Horolezec zase vypadá tak, že nohy podkopáváte pod sebou, jako kdybyste se snažili rozeběhnout, ale pořád se držíte na rukou. A v případě dynamického prkna se pak postupně zvedáte z předloktí na celé dlaně a zase zpět. 

  • Posilujte, kdekoliv to jde

    Správným sezením u stolu zamezíte případným bolestem zad.
    Pracovat s břišními svaly ale můžete kdykoliv během dne. Až pojedete do práce, nesedejte si v MHD, ale stůjte. Tím, že budete balancovat a snažit se držet rovnováhu, budete zapojovat svaly, a tím je posilovat. To samé platí, pokud v práci sedíte. Neopírejte se, ale mějte rovná záda, lopatky stáhněte dolů, jako kdybyste si je chtěli strčit do kapsy, a hrudník tlačte dopředu, břicho mírně zatahujte. Určitě cítíte, jak se svaly lehce posilují. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji