Jizerská 50: Závod v ohrožení! Zánět průdušek a nervy v kýblu

Autorka článku při tréninku na běžkách
17. února  2017 
 06:00

Zhluboka dýchat. To platí teď jak pro mě, tak pro Gábi. Jenže pro každou z nás z trochu jiného důvodu. Já jako starý známý zmatkář začínám panikařit, Gábi ochořela. Zánět průdušek. Možná bychom mohly začít uzavírat sázky, jak to s námi dopadne. Kurz nebude moc vysoký. 

Sedím u počítače, klepu nohou a co chvíli se zastavuji a motám si pramínek vlasů na prst. Jsem nervózní. Už čtrnáct dnů sleduji poctivě počasí a v noci se budím s otázkou, jestli klistr, nebo vosky. Porovnávám, co říkají norští meteorologové, s tím, co hlásí náš meteorologický ústav. Slyšela jsem, že to jsou dva nejspolehlivější zdroje. A když se shodují, je téměř stoprocentní jistota, že takové počasí skutečně bude. Protože jestli je v tuto chvíli něco, co mě může zradit, je to počasí a špatně zvolený servis.

Gábi se stále kurýruje.

Od původního plánu "prostě to musím nějak ujet" jsem se dostala do fáze "chci to ujet za šest hodin, za šest a půl, když se něco stane". A abych dostála těmto zatím planým řečem, rovnou jsem naslibovala hory doly, vsadila se, kde se dá, a vůbec – mé ego je jen o trochu nižší než Smrk, takže mi nedovolí udělat si z toho výlet nebo to nedejbože nedojet. 

Ego versus nemoc

Ale čert vem mé ego a myšlenky o tom, v jakém časovém horizontu to ujedu. Gábi je na tom mnohem hůře. Z jejího původního nachlazení se vyklubal zánět průdušek. Jenže Gábi je nezlomný optimista, a tak ještě teď pořád počítá s tím, že závod pojede. Zřejmě věta od její doktorky "na plicích to nemáte, jen na průduškách, ale léčba je běh na dlouhou trať" jí šla jedním uchem tam, druhým ven.

A slyšela jen poslední část, běh na dlouhou trať, a tak v zápalu tréninku si z toho vydedukovala, že běh na dlouhou trať na běžkách zvládne. Je dospělá, má občanku, budiž všechny pozitivní myšlenky směřovány na její průdušky!

Dobrá rada nad zlato!

Hurá do stopy!
Ale do neděle ještě času dost, a tak bychom se obě dvě měly uklidnit a trochu se srovnat. A slova našeho trenéra Martina Šturce budeme brát jako mantru. "Co se týče dne závodu, noc před ním si zkus dát co nejpohodovější večer na odstranění stresu. Pořádně se vyspi a ráno, tak dvě hoďky před závodem, si dej snídani bohatou na bílkoviny a pomalé sacharidy. Ideálně ovesné vločky s něčím," radí a uklidňuje nás. Během závodu pak musíme doplňovat energii sacharidy, ideálně v podobě sportovních gelů.

Takže plán je jasný. Nasát energii už od sobotních závodů, večer se uvolnit na koncertě v rámci programu a praštit se asi palicí do hlavy, abych pořádně, a hlavně brzy, zabrala a hlavou se mi nehonily myšlenky: "Co si počnu, když budu mít špatně namazáno a bude mi to podkluzovat?" Celou naši aktivitu můžete sledovat na Superlife, případně se sami můžete zapojit a pochlubit se svými výsledky. Tak čau na startu! Nebo raději už v cíli...

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji