Domácí posilování, které funguje! Štíhlé a pevné tělo díky několika cvikům

  • 17. února  2017 
     06:00

    Jestli chcete i vy štíhlé a pevné nohy, jaké mají třeba biatlonistka Gábina Koukalová nebo rychlobruslařka Martina Sáblíková, musíte pro to něco udělat. Ale není nutné hned nazouvat brusle. Máme pro vás pár cviků, které vám pomohou zpevnit stehna a hýždě tak, že je ani vy sama nepoznáte. 

  • Nezapomeňte se protáhnout!

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Protahování před tréninkem: Jaké cviky jsou nejlepší? • VIDEO: 
    Ať už se chystáte na jakoukoliv pohybovou aktivitu, nezapomeňte se předtím pořádně protáhnout a hlavně zahřát. Jde o to, aby vaše tělo vědělo, že se blíží nějaká fyzická aktivita, a jak svaly, tak klouby byly připraveny. Předejdete tím zdravotním problémům. Nikdy nedělejte ale pohyby pouze do jednoho směru, protahujte se v celém prostoru. 

  • Výpady

    720p 480p 360p 240p
    Domácí posilování: Vezměte si ručník a zahrajte si na Sáblíkovou! • VIDEO: 
    Klasické výpady dopředu zná každý. Jenže nežijeme ve 2D světě, ale ve 3D, nebojte se tedy rozšířit své obzory a zaberte do všech rovin. A proto jsme pro vás s trenérem Radkem Pajičem z Bomton Power Concept připravili sérii cviků na domácí posilování. Protáhnete větší objem svalů a nebudete zatěžovat pouze jednu část. Proto si vyzkoušejte ještě sérii dozadu a do stran. Vždy ve stejném opakování. Po celou dobu ale dbejte na to, abyste měla rovná záda, koleno ve správném postavení tak, že v případě výpadů dopředu by nemělo přesahovat přes prsty u nohou.

  • Variace výpadů

    Výpady se zátěží.
    Nemusíte se také vždy vracet do původní pozice, ale můžete dělat výpady po místnosti dokola.  U toho budete mít alespoň kontrolovanou výměnu nohou. Pokud budete dělat výpady vzad, tak si tím potrénujete také lepší stabilitu. Do budoucna, až si budete jista v kramflecích, přidejte klidně i zátěž do rukou. Tou může být třeba kilová činka nebo to, co máte zrovna po ruce, klidně lahev s vodou. 

  • Výpady á la Sáblíková

    Výpady do stran.
    Víte, jak vypadá rychlobruslařský skluz? Určitě ano. Tak přesně stejný pohyb budeme dělat, ale bez toho, aby bylo nutné si nasazovat brusle. Jednu nohu vždy dejte za druhou a udělejte jakoby výpad, ale křížený. Můžete si pomáhat rukama, abyste se lépe odrazila. Nezapomeňte dělat opakování na obě dvě strany. Ve chvíli, kdy si budete jista technikou, můžete si cvik opět trochu ztížit.

  • Ručník jako pomocník

    Výpady
    Pokud máte plovoucí podlahu, dejte si na zem ručník nebo polštář a položte na něj nohu, kterou budete pohybovat. Tak vám to bude klouzat, a vnitřní strana stehen tedy dostane mnohem více zabrat. Jestliže ale doma máte koberec, nebojte se, že byste neměla jak přidávat na obtížnosti. Existují různé fitness pomůcky jako například core flyte, které fungují na všech površích a mají stejné efekty jako ručník nebo prostěradlo. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji