Dvacet minut cvičení je málo? Kdepak! A jednou týdně stačí!

  • Vyzkoušejte cvičení pomocí elektrostimulace svalů!
    9. prosince  2016 
     06:00

    Ráda se hýbu a nevadí mi třeba hodinu být v pořádném zápřahu. Proto když jsem zjistila, že existuje cvičení, na které vám stačí dvacet minut, přistupovala jsem k tomu poměrně skepticky. Vždyť je to málo! 

  • Co je to EMS?

    Elektrostimulace a cvičení
    Cvičení EMS, neboli elektrická stimulace svalů, je vlastně takové cvičení pro lenochy. Stačí vám totiž pouhých dvacet minut na to, abyste splnili svou pohybovou aktivitu na týden. Není to žádný švindl, za všechno může elektrický proud. Na začátku cvičení vás oblečou do vesty, na stehna a kolem bicepsů upevní pásky. A to všechno má v sobě elektrody, které jsou umístěny fikaně na místech svalových partií. Pak už vás jen připojí k počítači a v různě velkých intenzitách do vás začnou pouštět elektrický proud.

    Čím více máte svaly posílené, tím více proudu do vás mohou naládovat. Zatímco u cvičení dokážeme vlastní vůlí poslat signál svalům, aby se zpevnily, asi jednou za sekundu, u tohoto cvičení s elektrošoky je to až 85x. Navíc kontrakce pronikají i do mnohem hlubších svalů než při běžném cvičení. Proto stačí skutečně těch dvacet minut, abyste si splnili hodinový trénink.

  • Jak cvičení vypadá?

    I redaktorka Maruška cvičení vyzkoušela.
    Sama jsem byla vyzkoušet cvičení EMS ve studiu Body body, kde se mě ujal trenér Jakub. Na začátku mi dal vybrat, zda bych raději kardio, nebo silový trénink. Zvolila jsem si ten druhý. "Kdybyste si zvolila tu první variantu, budeme tu dvacet minut hopsat na místě," vysvětluje mi trenér. Místo toho dvacet minut dělám dřepy, výpady, sedy lehy, zvedám kettlebell. V podstatě tedy to samé, co člověk dělá při klasickém tréninku. Jen vám stačí trochu méně času a výsledek bude stejný, ne-li lepší. 
  • Zdravotní výhody

    Cvičení Body Body zapojí celé tělo.
    Toto cvičení ale rozhodně není dobré jen díky úspoře času. Kromě toho má i spousty dalších výhod, které jsou pro člověka mnohem přínosnější. Rozhodně je to zdravotní stránka. Toto cvičení je dobré pro lidi, kteří mají za sebou nějaký úraz. EMS totiž může fungovat i na základě rehabilitací a usnadní člověku návrat do běžného života. Pokud je člověk třeba po úrazu kolene, do svalů ochablých rekonvalescencí budou pouštěny drobné elektrické výboje, které donutí sval pracovat, ale mnohem bezbolestněji, než kdyby ho člověk začal rozcvičovat sám. Kromě toho se člověk dostane do formy mnohem rychleji.

  • Opomíjené svaly

    Na cvičení vám stačí 20 minut.
    EMS ale nemusíte vyhledávat pouze v případě, kdy máte po úrazu. Zas a opět díky tomu, že elektrické impulzy proběhnou do celého těla a do všech svalů, jsou schopny zaktivovat všechny partie. Zapojí se tedy třeba i svaly hlubokého stabilizačního systému, které při cvičení často opomíjíme. Přitom jsou tolik důležité, drží totiž naši páteř a v mnoha případech může jejich nedostatečné posílení za bolesti zad.

    Kromě hlubokého stabilizačního systému dostávají zabrat i svaly pánevního dna. Ty, pokud se o ně pořádně nestaráme, můžou s narůstajícím věkem způsobit inkontinenci. Alespoň jedno cvičení týdně pomocí EMS také odstraňuje svalovou dysbalanci, a pokud má člověk nějaké asymetrie ve svém pohybovém aparátu, tak i ty.

  • Věk nehraje roli

    Cvičení EMS je vhodné i pro starší lidi.
    Toto cvičení, tedy pár nenáročných cviků přizpůsobených schopnostem jedince a sfouknutých za dvacet minut, by mohlo být také skvělé pro starší lidi, kteří na posilování svalů zapomínají a mají pocit, že už to není potřeba. Přitom právě s narůstajícím věkem je tolik důležité moci se spolehnout na své tělo. S dobrou základnou svalové hmoty lze zmírnit třeba riziko vzniku osteoporózy.

  • V neposlední řadě...

    K hubnutí potřebujete tuky, ale ty zdravé, jako  jsou například omega-3 mastné kyseliny.
    V neposlední řadě je také toto cvičení vhodné pro hubnutí. Nemusíte se dřít několikrát týdně v posilovně, bude vám na to stačit jednou dvakrát týdně navštívit studio s EMS přístroji. A výsledky budete vidět už za pár týdnů.

    Nicméně každá mince má dvě strany, a tak bych toto cvičení asi nedoporučila lidem, kteří mají pohyb skutečně rádi. Prostě dvacet minut ve studiu vám nevynahradí ten pocit, když běžíte přírodou, nasednete na kolo a vydáte se na výlet. Pro toho, pro koho není cvičení pouze cílem, ale cestou, to nebude to pravé ořechové.

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji