Jizerská 50: Proč musíme jíst bílkoviny, pokud chceme zhubnout?

  • Jizerská 50: Proč je nutné jíst bílkoviny, pokud chcete zhubnout?

    2. prosince  2016 
     06:00

    Během našich konzultací s trenérem dostávám já a Gábi různé úkoly. To kvůli tomu, abychom se zlepšovaly a snažily se odstranit špatné návyky, které by nám případně mohly komplikovat trénink. Po důkladném rozboru našeho denního jídelníčku nám vytanuly dva hlavní problémy. Že já mám v jídelníčku málo bílkovin a Gábi málo ovoce a zeleniny. 

  • Proč jíst zeleninu?

    Zdravé jídlo
    Je asi vcelku jasné, proč by měla Gábi do svého jídelníčku přidat více ovoce a zeleniny. Protože obsahují vlákninu, která napomáhá pocitu sytosti, obsahují vitaminy a minerály, což je hlavně teď v zimě důležité – a také ovoce je zásobárnou sacharidů a cukrů, které dodají tělu energii, kterou potřebuje. A hlavně toho člověk sní méně. "Když si dám k obědu porci zeleniny a k tomu třeba maso a přílohu, tak toho sním méně, než kdybych ji úplně vypustila. Navíc se cítím lépe, zdravěji," potvrzuje význam zeleniny v jídelníčku Gábi.

     

  • Svaly bílkoviny potřebují

    Dejte si pozor, abyste při dietě přišly pouze o tuky, nikoliv o svaly!
    Jenže proč jsou tak důležité bílkoviny? Pro naše svaly! Proteiny jsou totiž základním stavebním kamenem svalů. Čím více jich ve stravě budeme mít, tím rychleji a lépe nám budou růst. O to více bychom na ně ale měli myslet ve chvíli, kdy zvýšíme naši fyzickou aktivitu. Bílkoviny totiž pomáhají obnovovat svalovou tkáň, která se při cvičení poškozuje. 

  • Bonus navíc

    ...
    A pak je tu bonus navíc. Pokud má člověk dostatečnou zásobu svalové hmoty, zrychlí se mu bazální metabolismus, kterému vděčíme za to, že tělo spaluje i v klidu při běžných denních činnostech, jako jsou třeba obyčejná chůze, psaní na počítači nebo vaření. 

  • Kde je všechny vzít?

    Jizerská 50: Proč je nutné jíst bílkoviny, pokud chcete zhubnout? • VIDEO: 
    To bylo na začátku trochu problém. Když se řeknou bílkoviny, představím si maso, maso a zase maso. Představila jsem si, jak ho jím pětkrát denně, a v tu chvíli jsem už začala cítit, jak se ke mně pomalu plíží dna. Kromě toho se prostě musí člověku přejíst. "Bílkovin je spousta. Pokud zůstaneme u živočišných produktů, tak třeba mléčné výrobky, vejce, ryby. U těch rostlinných to jsou třeba luštěniny," říká trenér Martin Šturc. 

  • Vzorový jídelníček

    Hlídejte si porce jídla.
    Najednou tedy nebylo vůbec problém bílkoviny do sebe pětkrát denně dostat. Můj jídelníček může vypadat i takto: 

    Snídaně: 

    Bílý jogurt s ovesnými vločkami a jablkem

    Svačina: 

    Sýr cottage, dva plátky celozrnného chleba, rajče

    Oběd: 

    Zapečená kuřecí prsa s mozzarellou, brambory

    Svačina: 

    Neochucený kefír

    Večeře: 

    Vejce, zelenina, čerstvý sýr, plátek celozrnného chleba

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji