Pevná prsa díky cvičení? Vyzkoušejte kliky, ale dělejte je správně!

  • 720p480p360p240p

    Naučte se správně dělat kliky!

    21. října  2016 
     06:00

    Umíte dělat kliky? A jste si jista? Musíte si hlídat více aspektů než jen to, jak hluboko v kliku dokážete klesnout. Až budete mít v malíku techniku, buďte si jista, že si dáte pořádně do těla a posílíte horní polovinu těla. A to přece chceme, dámy, ne? 

  • Klikujte jak o život

    Kliky
    Dělat kliky je super. Stejně jako třeba dřepy, výpady, prkno. Nepotřebujete k tomu nic kromě vlastních svalů a pár minut. A dělat je můžete kdekoliv. Odměnou vám za to budou zpevněný vnitřní stabilizační systém, zpevněné tricepsy, prsní svaly stejně jako ty břišní – a spousta dalších. Záleží vždy na tom, jaký klik zrovna děláte. To je dost dobré za pár vteřin zápřahu, ne? 

  • Dámičkovské kliky

    Kliky
    Není to totiž pouze ten klasický cvik, jak si ho mnozí ještě pořád spojují s vojnou a drilem na ní. My, dámičky, máme to štěstí, že můžeme začít bez nějaké potupy lehčí variantou, které se říká právě "dámské kliky". Při nich nejste opřena o špičky nohou, ale klečíte na kolenou. Pokud chcete posílit primárně prsní svaly, dejte si ruce dál od sebe, pokud triceps, pak si je přitáhněte blíže.

  • Narovnejte se v zádech

    kliky
    Buďte narovnána v zádech, jako kdybyste měla v sobě pravítko. A s touto myšlenkou pak jděte pomalu k zemi, pokrčte lokty. Přitom ale myslete na to, abyste držela tělo tak, jak máte. Chyby, kterých se při klikování můžete dopustit, nejsou ale ani tak způsobeny špatným držením těla jako nedostatečnou silou, kdy vás tělo nakonec neposlechne. Takže tady máte alespoň ukazatel, jak se zlepšujete – čím lépe vám půjdou, tím více svalů máte posílených. 

  • Dýchejte správně

    ...
    Hlídejte se, abyste se nepropadala v bedrech ani v zádech. "Ramena tlačím dolů, lopatky do šířky, mám zpevněné bříško a rovná záda," říká Radek Pajič z Bomton Power Concept. S nádechem jdete dolů, s výdechem poté nahoru. Dělejte kliky v klidu, je to silový cvik, proto dbejte ne tolik na to, kolik jich zvládnete udělat, ale spíše na to, jakým způsobem. Můžete jít pomalu dolů, ve spodní pozici chvíli vydržet a poté se pomalu zvednout nahoru. Svaly budou možná trochu protestovat. 

  • Vylepšujte

    Naučte se dělat správně angličáky!
    Až si budete jista stejně jako vaše kliky, můžete samozřejmě přidat na obtížnosti. Zvedněte se z kolen a dělejte je na natažených nohou. Vzít si k ruce můžete i různé pomůcky, ruce můžete dávat různě daleko od sebe, ostatně stejně jako nohy. Vždycky ale mějte na paměti, že musíte dodržovat správnou techniku, jinak vám budou kliky k ničemu, a navíc to, co vás pak bude bolet, rozhodně svaly nebudou.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji