Kolik dřepů musíte udělat, abyste spálili skleničku vína nebo gin s tonikem?

  • Pozor si dejte třeba i na šampaňské, které vypadá tak nevinně.
    8. července  2016 
     06:00

    Kdo tvrdí, že v létě jde hubnutí snáze, nemá pravdu. Ano, když svítí sluníčko, nefouká vítr a vidět je do deseti do večera, člověk se spíše dokope k tomu, aby se šel proběhnout nebo se projet na kole. Ale hezké počasí stejně tak svádí ke grilování a letním akcím se sklenkou v ruce. Což může být pořádně zrádné! Na druhou stranu – pokud se nějaké té zahradní párty, kde si neodpustíte alkohol, neúčastníte každý den, nemějte výčitky. Jednou za čas to nevadí. 

  • Sklenička červeného vína

    Červené víno ke zdravému stravování patří, ale musíte dodržovat správné porce. V případě vína je to jedna deci.
    Je to sice drsné a smutné zjištění, ale pokud si úzkostlivě hlídáte kilojouly a nechcete přijmout ani o jeden navíc, tak musíte na skleničku vína buď zapomenout, nebo si ji odpracovat. Přesně řečeno – pokud si dáte dvě a půl deci suchého červeného vína, budete muset 7 minut dělat dřepy. Ještě horší je pak uvědomění si, že málokdy vypijete za večer pouze jednu skleničku vína. 
  • Sklenička bílého vína

    Být singl je fajn, ale občas si musíte zvyknout na nové situace.
    Pokud si myslíte, že na to vyzrajete změnou odstínu vína, pak sice trochu ano, ale ani v případě bílého to není úplně výhra. Dvě a půl deci bílého suchého vína má 550 kJ, což je asi tak o sto kilojoulů méně než červené. Za "trest" tedy nemusíte šest minut dělat dřepy. Ale abyste to spálili, zkuste třeba patnáct minut intenzivně boxovat do pytle.
  • Půllitr piva

    Pivo
    Jestli nejste úplně vinaři a více vám říká sklenice oroseného zlatavého moku, připravte se na zvýšený příjem nejen sacharidů, ale i kilojoulů. Sklenice desetistupňového piva má kolem 775 kJ, dvanáctka pak necelých 1000 kJ. To znamená zhruba 20 minut vysoce intenzivního intervalového tréninku. 
    Fitness trenérka Zuzka Light vysvětluje, v čem tkví kouzlo cvičení 15 minut • VIDEO: 
  • Gin s tonikem

    Gin tonic je sice osvěžující, ale jestli hubnete, raději na něj zapomeňte.
    Přijde vám sklenka průzračného nápoje – tolik oblíbeného v letních měsících – jako dietnější varianta právě piva nebo vína? Tak to se pletete. Nejde jen o to, že samotný alkohol, to jsou v podstatě sacharidy, ale i o to, že cukry se skrývají ještě i v toniku. I když samozřejmě méně než třeba v cole. Osvěžující letní drink má kolem 700 kJ. Tedy je to sice o něco lepší než pivo, ale ty cukry! To znamená třeba 10 minut dělání sedů lehů. No, zkuste si to.
  • Mojito

    Mojito  není zrovna dietní nápoj.
    Jestli jste v programu redukce váhy, potom určitě zapomeňte na míchané nápoje. Osvěžující letní mojito by vás pak v tělocvičně vyšlo pěkně draze. Jedna sklenička – bereme v potaz, že má 3 dl – představuje 1000 kJ. To odpovídá zhruba půlhodinové jízdě na bruslích, kdy ale musíte vyvinout rychlost alespoň 19 km/h. Takže za tu dobu byste měli ujet alespoň takových deset kilometrů. 
  • Sangria

    V sangrii jsou schované cukry i ve formě ovoce.
    Kdo by na dovolené u moře na pláži odolal skleničce orosené sangrie, vždyť je tak dobrá! Až na to, že nepatří úplně mezi dietní šlágry. Nejen samotný alkohol a víno, ale i ovoce v něm máčené se na vaší siluetě mohou podepsat. Jestli víte, že trpíte výčitkami svědomí, tak poté, co si dáte dvojku sangrie, se jděte na 40 minut ostrou chůzí projít. 
  • Sekt brut

    Sklenička šampaňského má stejně energie, jako když budete 15 minut hrát badminton.
    Jako správné dámičky určitě neodmítnete skleničku sektu. Sáhněte raději po brutu, ten má přece jen o něco méně kilojoulů. Každopádně i tak má jedna sklenička – počítejme 1,5 dl – 470 kJ. Jestli je to v rámci nějaké zahradní párty, zahrajte si na 15 minut badminton s kamarádkou. A můžete si dát klidně další skleničku. Ale žádné "šolíchání", musíte do pohybu vložit maximum. 

/

Diskuse ke článku

.