10 nejlepších letních sportů! Při kterém spálíte 4000 kJ?

  • Chcete krásné tělo do léta? Vyzkoušejte některé z těchto sportů!
    3. června  2016 
     06:00

    Také občas hledáte to "menší zlo" v podobě fyzické aktivity, kterou byste splnili svůj cvičicí plán, ale přitom se neukousali nudou? Možná vám při rozhodování pomůže i to, kolik při té činnosti spálíte kalorií. Co je lepší – jít se na hodinu proběhnout, nebo třeba zaskákat si na trampolíně? 

  • Plavání vs. běhání

    Běháním nezhubnete, tvrdí osobní trenérka: Jak je to možné? • VIDEO: 
    Hodina intenzivního tréninku v bazénu, nebo hodina běhu? Tady je to docela jednoduché řešení. Rozhodně více spálíte při běhu. Při plavání, pokud se skutečně držíte v tempu, ze sebe vydáte kolem 2000 kJ, zatímco při běhu, taktéž v tempu, až o tisíc kilojoulů více. A to už stojí za to. Na druhou stranu plavání je mnohem zdravější, a navíc při něm posilujete svaly. Hlavně hluboký stabilizační systém, který drží naši páteř a jehož oslabení může mít vliv na bolest zad. 
  • Jízda na kole vs. jízda na in-line bruslích

    Bruslení
    Kolo, nebo brusle? To je jedno, vždyť to vypadá úplně stejně. Ale není. Schválně, tipnete si, při čem spálíte více? V tomto duelu zvítězila dvě kola nad osmi kolečky, tedy cyklistika nad in-line bruslením. Opět ale platí, že musíte jet v určitém tempu, a ne jako paní Sládková od kadeřníka. Při rychlosti 20 km/h za hodinu můžete spálit až 3000 kJ. Na bruslích spálíte asi o 700 kJ méně. Ale zase bruslení má své nesporné výhody vůči jízdě na kole. Třeba se nemusíte trápit, že z bruslení budete mít příliš namakaná stehna.
  • Frisbee vs. volejbal

    Ze smutku vám pomůžou i kamarádi a různé aktivity s nimi spojené.
    Sportovat nemusíte jen sólo. Až se budete chystat s kamarády dát si trochu do těla, můžete je popíchnout, pro jaký sport se rozhodnete. Třeba v souboji frisbee a plážový volejbal vyhrává  rozhodně druhý zmíněný. Za hodinu můžete spálit 2000 kJ, zatímco u frisbee 1500 kJ. Při plážovém volejbalu si totiž "máknete" více, běhání v písku je náročné. 
  • Jóga vs. rychlá chůze

    Vasisthasana
    Jestli jste klidnější povaha a více vám vyhovují individuální sporty, jako jsou jóga nebo rychlá chůze, ale chcete při nich spálit maximum, tak si zajděte raději na jógu. Za hodinu spálíte 1400 kJ, zatímco při chůzi kolem tisíce. Nicméně nejlepší je tyto sporty kombinovat. Pokud budete dělat jenom jeden druh pohybu, tělo si na něj zvykne a přestane spalovat. Navíc taková hezká procházka v přírodě vás nakopne k dobré náladě hned dvojnásob. 
  • Skákání přes švihadlo vs. skákání na trampolíně

    Na trampolínách si užijete mnohem více srandy než při běhání.
    Skákání přes švihadlo je jedním z nejlepších kardio cvičení. Za hodinu (pokud to tedy někdo vydrží tak dlouho) můžete spálit až 2500 kJ. Tedy půlhodina skákání přes švihadlo vydá za hodinu běhu. Je jasné, že toto kardio jen tak něco nepřekoná – až tedy na skákání na trampolíně. Tedy nejen samotné skákání, ale i cvičení pod vedením lektorky. Pak totiž můžete vypotit za hodinu intenzivního tréninku až 4000 kJ. Kromě toho na trampolíně posilujete většinu svalů. 
  • Pétanque

    Petanque
    A na závěr jeden bonus. Myslíte si, že pétanque, tedy hra, kdy se snažíte jednu kouli dostat do co největší blízkosti druhé (malé kuličky), není aktivita, po které byste zhubnuli? Tak si představte, že za hodinu hraní pétanque můžete spálit až 1400 kJ. Jenže tenhle kolektivní sport bohužel dost často svádí k tomu, dát si k němu skleničku vína. Takže spálené kalorie jsou ty tam. 

/

Diskuse ke článku

.