Ploché břicho do léta: Díky těmto cvikům, které zvládnete doma, to dokážete!

Když teď začnete, zvládnete si do léta vypracovat krásné bříško.
25. března  2016 
 06:00

Do léta máme před sebou tři měsíce, tedy dostatečně dlouhou dobu na to, abychom si stihly vytvarovat postavu do plavek! A začněme rovnou s tím, co nás trápí většinou nejčastěji, a to je břicho. Přitom zrovna tuto část těla v létě paradoxně tolik nevystavujeme, pokud se zrovna nesluníme u vody. 

Jestliže jste si do této doby také zakládali na pekáči buchet a jediné, co vám z toho vychází, je mazanec, nemusíte ještě propadat smutku. Do léta máme ještě tři měsíce, za které se toho dá stihnout více než dost. Ale nesmíte čekat na zázraky, bude třeba trochu zabrat. 

Vyzkoušejte i těžší varianty planku.
Přitom posilování břišních svalů má mnohem více důvodů, které jsou navíc trochu vznešenější, než je pouze důraz kladený na vzhled. Břišní svaly totiž patří ke skupině hlubokého stabilizačního systému, v němž svaly pomáhají ke správnému držení páteře, což ve výsledku pomůže i od bolesti zad. Za tu si totiž mnohdy můžeme sami tím, že prostě nemáme dostatečně pevnou oporu. 

Dva v jednom

Navíc při posilování svalů dochází zároveň i ke spalování tuků. A co si budeme povídat, všechny to známe – na břiše se jich neusazuje zrovna málo. Žel, navíc to je nebezpečný viscerální tuk. Pokud je ho hodně, začne obalovat orgány, což při dlouhodobé lenosti a netečnosti může vést až k některým z civilizačních chorob, jako jsou třeba vysoký cholesterol nebo diabetes II. typu. 

Vycvičte si ploché bříško.
I když je posilování břišních svalů bezesporu jedním z nejdůležitějších kroků v cestě za plošším břichem, rozhodně není jediným. Budete tomu muset přizpůsobit také jídelníček. Snažte se v něm zásadně omezit příjem jednoduchých sacharidů, které se rády ukládají právě na břiše. Ty jsou, mimo jiné, také třeba v bílém pečivu. A v případě, kdy je někdo citlivější na lepek, může být větší břicho způsobeno i tím. 

Samá voda

Stačí hodina bez vody při sportu a už jde o mírnou dehydrataci.
Nejsou to ale samozřejmě pouze sacharidy, co může ovlivňovat míry vašeho bříška. Větší může být také kvůli tomu, že v sobě zadržujete vodu. Existuje ale mnoho důvodů, proč tomu tak je. Od dehydratace přes nadbytek soli ve stravě až po zdravotní problémy. Zkuste se ale nejprve zamyslet nad svým jídelníčkem, než začnete podstupovat kroky proti zadržování vody v těle. Raději ani nemyslete na různé diuretické čaje. Konečný výsledek by mohl být mnohem vážnější. 

Aby vám šel začátek cesty za lepší postavou snáze, připravily jsme pro vás s trenérkou Veronikou Šindelářovou z Bomton Power Concept sérii cviků na posílení břišních svalů, které zvládnete v klidu domova. Posilovat byste ale měly alespoň dvakrát týdně, ideálně třikrát, a k tomu přidat ještě kardio cvičení. 

720p 480p 360p 240p
Mistryně světa v aerobiku, trenérka Veronika Šindelářova ukazuje nejlepší cviky na posilování břišních svalů. • VIDEO: 

Diskuse ke článku

.