Hubnutí: Jaký sport zvolit? Které zabírají a které vůbec ne?

  • Vyzkoušejte třeba skok přes švihadlo!
    19. února  2016 
     06:00

    Kromě toho, že si při hubnutí musíte hlídat energii přijatou, musíte si dávat pozor i na vydanou. A lépe se jí nezbavíte než sportem. Když si ale vyberete ten správný, při kterém budete spalovat dostatek kilojoulů, půjde to rychleji! Nebo ještě lépe: sporty mezi sebou kombinujte. Pokud budete třeba jen běhat nebo jezdit na kole, vaše tělo si na pohyb zvykne a nebude pak dále spalovat.

  • Skákání přes švihadlo

    Jedním ze skutečně efektivních cviků je skákání přes švihadlo. Užijete si spousty legrace a navíc se zapotíte!
    Na tento pohyb si určitě pamatujete z dětství, kdy to ale pro vás byla spíše zábava než nějaká dřina. Ale vězte, že skákání přes švihadlo je sport, který vám pomůže zhubnout, protože za jednu hodinu skákání můžete spálit až 2500 kJ. Kromě toho, že se zbavíte přebytečného tuku, má hopsání více výhod. Necháváte zabírat svaly, které pomáhají tvarovat vaši siluetu a zvyšují vytrvalost. Dejte si ale pozor, pokud máte větší nadváhu nebo problémy s klouby! Skákání se pak vyvarujte, mohli byste si ublížit. 
  • Tancování

    zumba
    I tanec v podstatě vychází z dětských kratochvílí a z pohybů spíše pro zábavu než pro tvarování postavy. Přitom ale pokud si vyberete nějaký dostatečně intenzivní druh tance, jako je třeba zumba, půjde hubnutí jedna radost. Tento druh v sobě kombinuje radost z tancování a posilovací prvky. Navíc ten nával endorfinů, který po tančení lze očekávat, je k nezaplacení. Vlastně ano – hodina intenzivního pohybu vás bude stát zhruba 2000 kJ. Zumba má navíc jednu výhodu: pokud nemáte ráda tělocvičny a chcete si hubnout v klidu bez všudypřítomných pohledů mužů, je to ideální volba. 
  • Badminton

    Badminton je zábavný a navíc při něm hodně spálíte.
    K tomu budete potřebovat parťáka, ale to snad nebude takový problém. Nějakého seženete. Badminton je totiž legrace! Ani počáteční investice není příliš velká, rakety koupíte v každém sportu, a pokud neaspirujete na titul badmintonové ligy, budou vám stačit i nějaké levnější. Další výhodou je, že ho můžete hrát v podstatě kdekoliv, pokud nebudete pevně lpět na pravidlech. Teď v zimě si můžete pronajmout kurt v tělocvičně, kterých je všude dost. Navíc pokud budete hrát skutečně intenzivně, můžete za hodinu spálit až 1800 kJ. 
  • Jízda na kole

    Na kole v zimě? Žádný problém!
    Pokud není úplně na nule a nechumelí, není důvod, proč kolo v zimě odkládat. Když se pořádně obléknete, na výlet můžete vyrazit i teď. Navíc pokud šlápnete do pedálů a nebudete si hrát "na paní Radovou", podaří se vám spálit poměrně dost kalorií. Když se budete stále udržovat v tepové frekvenci, můžete spálit až 2500 kJ. Problém u jízdy na kole ale je v tom, že mnozí nedokážou tu správnou tepovou frekvenci udržet. Takže ve výsledku mají jen hezkou projížďku na kole, která je zajisté nabije pozitivní energií, ale nemůžou počítat s tím, že by jim to bylo k něčemu platné co do hubnutí.
  • Plavání

    Na posilování zadního svalstva je plavání ideální.
    Někdo sice tvrdí, že plaváním nezhubnete, ale není to tak úplně pravda. Pokud dodržíte pár základních pravidel, lze to! Důležitá je teplota vody v bazénu, měla by mít minimálně 24 stupňů, ideálně ale kolem 30. Teplota vody je podle trenérky Markéty Brožové z Contours důležitá z toho důvodu, že v chladu se nám zpomaluje metabolismus, a tak by plavání v ledové vodě nemělo takový účinek, jaký zamýšlíme. V dostatečně teplé vodě pak musíte plavat alespoň 45 minut a střídat jednotlivé styly, tak totiž zapojíte maximum svalů. A ještě lepší je, když použijete pomůcky, kterými zvětšíte odpor vody. To pak za hodinu můžete spálit 1200 kJ.
  • Běhání

    žena, běh, běhání
    Samozřejmě jedním z nejlepších sportů na hubnutí je běhání. Při něm totiž dochází k velké spotřebě energie. Ale číhá zde několik úskalí, kvůli kterým může mít běhání opačný účinek. Důležité je udržovat se v tepové frekvenci, ve které spalujete tuky, nikoliv svaly. Běhat byste měli alespoň 40 minut, aby to mělo nějaký účinek. Nesnažte se tedy běžet na rychlost, ale na vytrvalost. Není důležité, za kolik uběhnete daný okruh. Jestli s během teprve začínáte, nepřepínejte se a střídejte běh s rychlou chůzí. Po výkonu se hlavně nezapomeňte pořádně protáhnout. 
    Po běhání se nezapomeňte pořádně protáhnout! • VIDEO: 
  • Aqua aerobik

    Při aqua aerobiku spálíte až 1000 kJ.
    Nemyslete si – aqua aerobik není pouze pro staré babky, jak by se mohlo zdát. Stává se čím dál tím oblíbenější aktivitou při hubnutí. Na rozdíl od aerobiku nedostávají takovým způsobem zabrat vaše klouby a pohybový aparát, proto je to vhodný sport třeba pro lidi, kteří začínají hubnout s větší nadváhou. Navíc odpor vody, ve které provádíte cviky, zajistí, že budete nejen spalovat, ale zároveň i posilovat. Vězte, že i ve vodě se dá zapotit. A při jedné hodině můžete spálit 1000 až 2000 kJ.

/

Diskuse ke článku

.