VIDEO: Příprava na Jizerskou 50, pojďte do toho se mnou!

Jak vypadá testování kondice?

16. listopadu  2015 
 05:00

Běhání už mi docela jde a teď mám před sebou novou výzvu: běh na lyžích. Chci zvládnout celou Jizerskou padesátku – její už 49. ročník se jede příští rok v lednu klasickou technikou. Ještě nikdy jsem takovou dálku na lyžích nezvládla, takže se na závod musím pořádně připravit. Úkol číslo jedna? Zjistit, jak jsem na tom s kondicí. 

Musím přiznat, že čím blíže je závod – Jizerská padesátka se jede v neděli 10. ledna 2016 – tím více se mi svírá žaludek a začínám být nervózní. Nikdy jsem tak dlouhou trasu na běžkách neuběhla a je to pro mě velká výzva.

Na druhou stranu je to další důvod, proč se hýbat. Abych se pořád nevymlouvala a cvičení neodsouvala, musí nade mnou viset přesně takováhle „sekyrka“ v podobě jasně daného data. Jizerskou 50 jezdí mnohem více mužů než žen, takže hodlám přispět k tomu, aby se jejich počet zvýšil. Třeba přesvědčím i vás!

Momentálně se chystám na zátěžové testy, které nejsou jen pro takové blázny, jako jsem já, nebo vrcholové sportovce. I vy si s jejich pomocí můžete ověřit, jak jste na tom s kondičkou, při jakých rychlostech nejlépe spalujete a jak postupovat, abyste své sportovní výkony zlepšili. Pokud běháte a nemůžete zhubnout, možná běháte špatnou rychlostí, tudíž vám tuky neubývají – a právě díky testům to zjistíte. 

Aleš Tvrzník, kondiční specialista, mě změřil, zvážil a provedl mi celkovou tělesnou analýzu. Nakonec jsem podstoupila test na běhacím pásu. Nejdříve mě píchli do ucha, potom jsem vždy tři minuty strávila na pásu, ten mi postupně šestkrát zvyšoval rychlost. Po třech minutách mi vzali krev z ucha, aby zjistili hodnoty laktátu v krvi – z toho se nejlépe ukáže, jak jsem na tom s fyzičkou a jaké energetické zdroje umím využívat. 

Diskuse ke článku

.