Nebojte se ukázat ruce! Posilovat můžete i v autě nebo s dětmi na hřišti

  • Nebojte se ukázat ruce! Stačí je jen trochu zpevnit. Poradíme vám, jak na to.
    28. září  2015 
     06:00

    Jak je to nefér. Většina chlapů má pevné ruce, aniž by se kvůli tomu musela dřít dlouhé hodiny v posilovně. Zatímco my, ženy, které taháme děti a nosíme tašky s nákupy z obchodů, se kvůli aspoň trochu pevnějším pažím mordujeme ve fitkách. Další z životních nespravedlivostí, u nichž musíme zatnout zuby a pustit se do toho – holt se nám na rukou ukládá více tuku. 

  • Zapojte všechny svaly

    Jaké jsou nejlepší cviky na paže? • VIDEO: 
    I když vaší metou není mít stejné ruce jako Arnold Schwarzenegger, abyste je měla pěkně pevné, musíte do posilování zapojit všechny svaly, jinak nebude efekt takový. Do posilování rukou jsou zapojeny i svaly prsní a zádové. Nejčastěji opomíjeným svalem je triceps, tedy zadní sval paže. Sérii cviků, které zvládnete v pohodlí domova, si pro vás připravila Makéta Brožová z fitness Contours. Budou vám k tomu stačit činky nebo i lahve s vodou, pokud posilovacími pomůckami nedisponujete.
  • Posilujte v autě

    Posilovat paže můžete i při čekání v koloně.
    Posilovat ruce v podstatě jde, kdekoliv si zamanete. Jestli stojíte v autě v koloně, můžete vyplnit čas čekání právě třeba tím, že uděláte něco pro své krásné paže. Chyťte se volantu na poloze tři a devět hodin. Tlačte ruce do volantu a snažte se přitom vyvinout trochu protisíly. Tím posílíte svaly vedoucí z hrudníku. Poté tlačte ruce směrem k sobě (ale ne tak, abyste urvala volant), tím zase zapojíte zadní svaly rukou. Pokaždé v této poloze vydržte deset až dvacet sekund a povolte.
  • Prolejzačky nemusí být jen pro děti

    Posilovat můžete i na dětském hřišti.
    Až půjdete se svou sladkou ratolestí na dětské hřiště, nemusíte jen sedět na lavičce a klábosit s ostatními maminkami. Pokud je v okolí prolézačka, tak na ní zkuste ručkovat. Pokud vydržíte alespoň dvě až tři minuty, můžete si být jista, že vaše ramenní svaly se dostatečně protáhnou. Jestliže nemáte děti, které byste vzala na hřiště, netruchlete. Můžete na něj jít večer nebo si ve svém okolí vyhledejte venkovní posilovnu pro dospělé. Ostatně – pověste se za ruce, kdekoliv to jde!  
  • Vezměte si něco z jógy

    Poloha psa.
    Vasisthasana
    Mluvit o tom, jak prospěšná jóga celému tělu je, se zdá být trochu zbytečné. Je tedy logické, že je skvělá i na posílení rukou. A to zvláště dvě polohy, Adho Mukho Svanasan a Vasisthasana. První zmíněnou provedete tak, že si stoupnete na všechny čtyři a boky vystrčíte co nejvýše. V této poloze vydržte několik vteřin a poté si opatrně klekněte zpět na podložku. Vasisthasanu zase provedete tak, že z polohy prkna zvednete jednu ruku a celé tělo vytočíte směrem vzhůru. Ruku můžete mít buď nataženou vzhůru, nebo pokrčenou v bok. Poté prohoďte strany.
  • Choďte i

    Nordic walking je oblíbený a efektivní způsob pohybu
    Samozřejmě nejde pouze posilovat a u toho nespalovat. Proto kromě cvičení si přidejte do svého rozvrhu také dostatek kardio cvičení. Na to, abyste posílila svaly na rukou, po nich nemusíte chodit a dělat stojky, pořiďte si trekingové hole. Až se přidáte příště svižnou chůzí, tak zapojíte i horní polovinu těla, což při klasické chůzi nebo běhu není úplně tak jednoduché. Hole mějte nastaveny tak, aby loket svíral úhel 90°.
  • Sedněte si k tomu

    cvičení
    Pokud posilujete ruce v pohodlí domova, nemusíte u toho pouze stát, klidně se posaďte. Ale žádný pohodlný gauč nebo křeslo. Hezky si vezměte na pomoc gymnastický míč a usaďte se na něj. Budete totiž trénovat rovnováhu a zapojíte svaly vnitřního hlubokého stabilizačního systému, které jsou při cvičení často opomíjeny. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji