Ranní pětiminutovka: Díky jedinému cviku zpevníte celou postavu!

Pokud chcete nastartovat hned po ránu, naučte se sestavu z jógy pozdrav slunci. Zabere vám jen pár minut.
2. října  2015 
 06:00

Kéž by tak existoval jeden univerzální cvik na celé tělo, díky kterému budu mít pevné břicho, zadek i prsa! Nad tím si zřejmě někdy povzdychla každá žena, která touží mít postavu jak ze žurnálu. Našli jsme pro vás cvik, který se tomu vysněnému podobá. Je z jógy a jde o pozdrav slunci.

Nemusíte být zrovna příznivcem jógy. Tuto jednoduchou sestavu doporučujeme vyzkoušet i tak. Pokud ji budete cvičit každé ráno, krásně vás protáhne a nastartuje do nového dne. Naučit se ji není žádný problém, jak ukazuje ve videu trenérka Markéta Brožová z fitness Contours. Aby mělo cvičení ten správný efekt, doporučuje trenérka opakovat ho alespoň desetkrát až patnáctkrát, záleží na vašich schopnostech a možnostech. Ideální je provádět pozdrav slunci ráno, jen co se probudíte, a ještě nalačno.

Pozdrav slunci • VIDEO: 

Když se vám podaří hezky se nastartovat do nového dne, dejte si i zbylé ráno v odlehčené atmosféře a přizpůsobte tomu i snídani. Pokud chcete, aby metabolismus pracoval ve váš prospěch a spaloval, měla byste se najíst do hodiny od probuzení. Navíc ranní jídlo srovná hladinu cukru v krvi.

 

Čtvrt denního příjmu

Neznamená to ale, že cestou na tramvaj schroustáte sušenky a zapijete je ovocným mlékem, které jste si koupila na rohu ve večerce. Důležité je při snídani nepodceňovat nejen její obsah, ale ani množství. "Snídaně by měla představovat dvacet až pětadvacet procent celkového denního příjmu," upozorňuje lékařka Ivana Kunová z iniciativy Vím, co jím.

Ideální je najít správný poměr všech živin, které by měly být v ranním jídle zastoupeny. Jsou to složené sacharidy (celozrnné pečivo, ovesné vločky), bílkoviny (sýr, tvaroh, jogurt), v menším poměru i tuky (margarín), vláknina, minerální látky, vitaminy (ovoce, zelenina) a alespoň tři deci až půl litru tekutin.

 

Diskuse ke článku

.