13 tipů, jak zhubnout bez diety. Pomůžou menší talíře a plastové krabičky!

  • Triky, které vám pomohou shodit i bez diety
    1. října 2014 | 06:00

    Zbavit se na vždy přebytečných kil nepomůže žádná zázračná dieta, ale doživotní změna stravovacích návyků. Zkuste si osvojit alespoň některé z našich tipů a triků. Uvidíte, že váha půjde dolů i bez nějakého přísného dietního programu.

  • Stopujte si čas u jídla

     

    Při vaření nespěchejte
    Nastavte si minutku na dvacet minut a jezte tak pomalu, aby vám jídlo vydrželo až do konce časového limitu. Naučit se jíst pomalu je základním návykem, který vám pomůže shodit nějaké to kilo, aniž byste musela dodržovat speciální dietní plán. Dejte vašemu žaludku čas, aby stihl mozku sdělit, že je plný. Odnaučíte se tak přejídání.

     

  • Spěte minimálně 7 hodin denně

     

    polohy spánku
    Podle vědců z univerzity v Michiganu stačí přidat denně jednu hodinu spánku k obvyklému počtu, a ročně můžete zhubnout až 6,5 kg. Vědci sledovali vzorek žen, které denně zkonzumovaly kolem 10 tisíc kJ denně, což je běžný příjem člověka, který nedrží dietu. Zjistili, že spánek nahradil jiné aktivity, například zobání u televize, a proto snížil celkový kalorický příjem sledovaných osob o 6%. Je navíc prokázáno, že spíte-li méně než 7 hodin denně, máte výrazně větší sklon k přejídání.

     

  • Servírujete hodně zeleniny

     

    ss
    Autor: profimedia.cz
    Ke každé večeři si dejte minimálně 100 g čerstvé syrové zeleniny. Zkuste servírovat více druhů, je pak větší pravděpodobnost, že ji sníte. Vyhýbejte se tučným dresinkům. Místo nich zkuste zeleninu jen trochu pokapat citronem, olivovým olejeme a třeba posypat dýňovými semínky. Hned vám bude chutnat lépe.

     

  • Jezte polévky

    Polévka vás na sytí a můžete při tom i hubnout.
    Zařaďte do svého denního menu polévky typu vývar. Mají jen málo kilojoulů, ale zasytí vás, a vy pak sníte méně kaloricky vydatnějšího hlavního chodu. Pozor však na polévky krémové. Ty zahušťované jíškou a smetanou vydají za hlavní chod.

     

  • Jděte do cereálií

    Zkuste chvíli žít jako Indky, zhubnete
    Cereálie jako je přírodní hnědá rýže, ovesné vločky, ječmen, pohanka a další celozrnné obilniny vám pomáhají zaplnit žaludek a na delší čas zaměstnat váš organismus. Ale i s nimy zacházejte opatrně. Pokud je vám kolem 40, měla byste sníst maximálně jednu standardní porci pečiva (vícezrnný rohlík, krajíc chleba) denně.

     

  • Pijte bez cukru



    Zelený čaj je skvělý proti únavě.
    Vyřaďte z jídelníčku veškeré slazené nápoje a nahraďte je vodou ochucenou např. citronem či pomerančem a mátou. Zkuste ledový sypaný ovocný čaj nebo zelený čaj s ledem a citronem. Všechny slazené nápoje obsahují spoustu cukru, který je pro vás úplně zbytečný. Když ho vyřadíte z nápojů, ušetříte svůj organismus denně kolem 10 čajových lžiček cukru. Čas od času si pak můžete dopřát malý dezert podle chuti.

     

  • Alkohol jen s mírou a bez přidaných cukrů

    Učitelka mateřské školky přišla do práce silně opilá! (ilustrační foto)
    Alkohol má poměrně dost kalorií a také cukrů. Pokud tedy chcete zhubnout, musíte s ním počítat do celkového denního kalorického příjmu. Vyhýbejte se všem slazeným drinkům, koktejlům a pivu. Naopak víno si čas od času dopřejte, má méně cukru, než většina nízkokalorických limonád.

     

  • Jezte doma

    ...
    Pokud je to jen trochu možné, jezte co nejvíce doma vámi připravené jídlo. Jen tak budete mít kontrolu, z jakých surovin je jídlo připraveno. Navíc při vaření se načicháte a naochutnáváte dost, takže vám bude stačit menší porce. Navíc si můžete vzít druhý den jídlo do práce, takže ušetříte.

     

  • Jezte jen polovinu, druhou si schovejte na později

    plastové krabičky na jídlo
    Jste-li odkázáni na stravování v restauracích a podnikových jídelnách, kde obvykle servírují velké porce a ne vždy právě dietní menu, naučte se jíst jen polovinu. Pořiďte si malou uzavíratelnou plastovou krabičku a hned jak vám přinesou jídlo na stůl, polovinu porce do ní ukliďte a nechte si ji k večeři. Uvidíte, že vám polovina velké porce bude stačit. A pokud ne, dojíte jí odpoledne místo svačiny.

     

  • Servírujte si jídlo na menších talířích

    ...
    Vyměňte klasické talíře za dezertní. Vejde se na ně méně a budete mít pocit, že jste jedla dost. Podle dietologů můžete tím, že budete jíst na objem méně, shodit až 20 kg za rok.

  • Objednávejte si, co opravdu chcete


    Ani na dietě se nemusíte vyhýbat návštěvě své oblíbené restaurace.
    V restauraci si objednávejte jídlo, tak jak vám vyhovuje. Nestyďte se požádat o výměnu přílohy např. knedlíků za méně kalorické brambory či rýži. Jako hlavní chod si dejte polévku a předkrm, nebo požádejte o dětskou porci. O předkrm a dezert se klidně podělte s přítelem či kamarádkou. Požádejte o malý zeleninový salát, i když není ne menu. Jíst to budete vy a na restauraci je vám vyhovět. Pokud s tím má obsluha problém, jděte jinam. Konkurence je dnes obzvláště ve městech obrovská.

     

  • Dopřejte si bezmasé dny

    veggie burger čočka
    Alespoň jeden den v týdnu si dejte bez masa. Nahraďte proteiny méně tučnými mléčnými výrobky nebo luštěninami. Dejte odpočinout zažívání a ušetříte na kaloriích i na mase. Navíc můžete objevovat nové a nové druhy zeleniny. Nebojte se experimentovat.

     

  • Spalte denně o 100 kalorií více

    Když se září vyvede, není na zahradě krásnější měsíc.
    Tím, že denně spálíte o 100 kalorií více, můžete za rok shodit až 4,5 kg. Přitom k tomu stačí denně 30 minut pohybu. Zkuste například:

    • procházka 1,5 km (20 minut)
    • práce na zahradě (20 minut)
    • sekání trávníku (20 minut)
    • úklid domácnosti (20 minut)
    • jogging (10 minut)
Klíčová slova: dieta, hubnutí, bez diety, tipy a triky
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile