Dieta podle postavy? Funguje zázračně!

  • Hubněte podle typu své postavy!
    29. srpna 2014 | 06:00

    Patříte k těm, které už vyzkoušely desítky diet, a pořád nic? Každá prý zaručeně funguje, a vy přitom nezhubnete ani deko? Odborníci na výživu zjistili, že shazovat bychom měly podle typu své postavy. Takže jinak by měla jíst paní typu jablko a úplně jinak třeba ‚paní hruška‘. 

  • Postava hruška

    Typ postavy hruška
    Je už asi nejčastější. Takové ženy mívají užší ramena a drobnější hruď a často i ňadra, delší trup, širší boky, rozměrnější pozadí a silnější stehna. I kotníky mívají hrubší, přesto jejich postava nepůsobí špatně, naopak je velmi ženská. Vtip je v tom, že aby taková zůstala, je třeba si hlídat každé kilo. Tuk se ukládá hlavně ve spodní části těla.


    Co jíst?

    Nejhorší možná volba jsou tučné smetanové krémy, vepřové maso, ztužené tuky a omáčky. Zapovězené jsou sušenky nebo zmrzlina. Místo toho zařaďte do jídelníčku celozrnné pečivo, méně sladké ovoce, listovou zeleninu, salátové okurky, celer, sójové výhonky, lněná semínka. Vzhledem k tomu, že metabolismus ‚hrušek‘ je pomalejší, je potřeba důsledně si hlídat množství vlákniny kvůli pravidelnému vyprazdňování. Doporučují se i jogurty. Večeře by měly být co nejlehčí.

  • Postava válec

    typ postavy valec
    To je druhý nejčastější typ ženské postavy. Jeho majitelka bývá štíhlá, s poměrně hranatou horní částí těla a útlejším hrudníkem a zády. Ruce a nohy jsou většinou štíhlejší, bez vyrýsovaných svalů a linií. Boky jsou stejně široké jako ramena a pas, takže klasické tvarování je prakticky minimální. Když má žena s válcovitou postavu podváhu a je dost vysoká, rozhodně může aspirovat na práci v modelingu. Když začne přibírat, je to nejčastěji v partii břicha a kolem pasu a také na vnitřní straně stehen. Nadváhu se jí ale docela dobře daří při dobré vůli redukovat – mívá totiž dost rychlý metabolizmus. Co je nepříjemné, je u tohoto typu ochabování svalů a rychle vadnoucí kůže. Proto je třeba na tom pracovat.


    Co jíst?

    Tyhle ženy milují sladké. Ale právě dortíkům a bílému cukru obecně by se měly co nejvíc vyhýbat. Vůbec by neměly jíst bílé pečivo, vypečené rohlíčky mají absolutní červenou. Potřebují hodně železa, na které je bohatá například listová zelenina. Místo sladkostí si můžou dát vajíčka, sýry (nejlepší jsou kvalitní tvrdé) a další bílkoviny. Například maso všeho druhu s výjimkou tučného vepřového, skvělé jsou ryby.

  • Postava jablko

    Typ postavy jablko
    Takové ženy mají horní část těla mohutnější, širší a kulatější než dolní. Nejvíc tukových polštářků se jim usazuje na břiše, na horní části stehen a zádech – tam často tvoří nehezkou tukovou ‚harmoniku‘. Zadek mívají plochý, ale nohy bývají oproti zbytku těla viditelně štíhlejší. Je to docela výhoda, protože silnější trup se dá skrýt volnějším oblečením a džíny a kalhoty na štíhlejších nohou vypadají vždycky dobře.


    Co jíst?

    Pozor na ochucené ovesné vločky (různé slazené müsli a bílý cukr). Když jsme u těch cereálií, samotné, neochucené ovesné vločky, nejlépe v biokvalitě, nejsou vůbec špatná volba, ale dosladit se musí maximálně ovocem nebo trochou medu. Kila jdou neúprosně nahoru i z tučného masa, smetanových mléčných výrobků a velké slabůstky, kterou obzvlášť tento somatotyp pronásleduje – slaných krekrů a brambůrků. Na ně si dejte samolepku se zkříženými hnáty. Co jablkům naopak prospívá, jsou živočišné bílkoviny (potřebují jich víc než jiné postavy). Nejvíc by ale v jejich jídelníčku měla být zastoupena zelenina, ovoce a nepříliš tučné mléčné výrobky.

  • Postava jako X

    Typ postavy přesýpací hodiny
    Ženy s takovou figurou bývají vyšší a rozložitější. Přibírají především na zadku, stehnech a na břiše. Jejich silueta připomíná přesýpací hodiny, protože mívají proti zbytku relativně mohutnější postavy štíhlý pas. Jinak dalšími znaky jsou například širší ramena, delší krk, a mohutnější ruce a nohy se silnějšími klouby na rukou i nohou.


    Co jíst?

    Podobně jako v případě žen, které mají hruškovitou postavu, i ‚přesýpací hodiny‘ bojují obvykle se zpomaleným metabolismem. Jestliže nedrží celá léta kontrolovanou dietu, rychle přibývají na váze.  Nejlepšími potravinami pro ně jsou prakticky jakékoli ovoce a zelenina a také semínka kvůli omega nenasyceným kyselinám, které chrání srdce. Pro tento somatotyp je důležité zvýšit příjem bílkovin (především z bílého masa a ryb) a zeleniny. Naopak je potřeba brzdit s mléčnými výrobky, především s těmi, které jsou plné cukrů a přídatných látek (například jogurty s různými sladidly a dochucovadly). V pořádku není ani bílý chleba a pečivo, brambory, vaječné těstoviny, rýže (basmati) a tučné maso.

  • Postava jako obrácené Y


    typ postavy obrácené Y
    Ženy s vosím pasem a masivními boky a nohama bývají velmi sebekritické, ale mužům se obvykle líbí. Přitahuje je živočišnost rozložitých boků, silných, krátkých nohou a většího zadku. Kdysi svědčila taková postava o velké plodnosti.


    Co jíst?

    Udržet podobné tvary v rovnováze je téměř nemožné. Takové ženy musí držet celoživotně různé diety a jen málokterá skutečně zabere. Účinné je jíst opravdu jako vrabec a opravdu pětkrát denně. Z jídelníčku musíte vyloučit všechno tučné a sladké. Přibíráte totiž, jak se říká, i ze vzduchu. V období přechodu se váš metabolizmus bohužel ještě víc zpomalí. Tehdy nejpozději přidejte do jídelníčku co nejvíc zeleniny a kvalitní tmavé pečivo. Také pozor na nápoje. Alkohol? Moc kalorií. Limonády? Totéž. Takže radíme vodu ochucenou šťávou z citronu.

    Tipy na jídelníček a cvičení pro váš tip postavy najdete v aktuálním čísle měsíčníku Blesk zdraví.

     

    Blesk zdraví obálka

     

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile