Kolik kalorií má alkohol: Jedno pivo jako pytlík chipsů, sklenka vína vydá za laskonku

7. března 2013 | 12:00

Věděli jste, že sklenka vína má tolik kalorií, jako čtyři sušenky a půl litru piva se vyrovná pytlíku chipsů? Chystáte-li se na víkendové posezení s přáteli, dobře si promyslete, jaké dietní hříchy spácháte.

Kalorie v alkoholu jsou tzv. prázdné, protože nemají pro tělo žádnou výživovou hodnotu. Navíc alkohol většinou neobsahuje žádné vitamíny a minerální látky, které by byli tělu prospěšné. Pití alkoholu navíc snižuje schopnost těla přeměnit tuky na využitelnou energii.

Alkohol není nikdy sám

Nejen, že alkohol je sám o sobě plný kalorií, ale co si budeme povídat, většina z nás si k němu dopřeje tu oříšky, tu kousek sýra nebo dokonce mastné chipsy a uzené pochutiny. Kalorie pak okamžitě vylétnou do závratných výšin.

Víno je nejen dobré ale i zdravé, ovšem v rozumné míře!
Jak jsou na tom oblíbené nápoje

0,5 litru piva má 200 kcal = 1 kobliha s marmeládou

1,5 deci bílého vína má 105 kcal = Tvarohový zákusek o 100 g

1,5 deci červeného vína má 85 kcal = 1 laskonka z cukrárny

1,5 deci šampaňského má 180 kcal = 100 g bramborového salátu

Panák tvrdého alkoholu
Vodka má 96 kcal = 1 kelímek ovocného jogurtu

Džin má 110 kcal = 1 kelímek jahodového smoothie

Rum má 96 kcal = sklenice kakaa

Whiskey má 105 kcal = šálek kávy s mlékem

Tequila má 97 kcal = 100 g krabích tyčinek

...
Sklenka míchaného nápoje
Bloody mary má 211 kcal = Marinovaný sleď

Margarita má 211 kcal = 100 g sušených hrušek

Martini má 178 kcal = Olomoucké tvarůžky

Mojito má  170 kcal = 100g zakysané smetany

Sangria má 167 kcal = 100 g těstovin

Vodka s pomerančovým džusem má 163 kcal = 1 fidorka

Džin s tonikem má 120 kcal = 1 tukový rohlík

Jak se ubránit tloustnutí a nebýt abstinent

1.    Muži by neměli vypít více, jak 3-4 jednotky alkoholu, u žen jsou to jen  2-3 jednotky. Toto množství odpovídá zhruba jednomu půllitru piva nebo dvěma deci vína.

2.    Po každé sklence alkoholu, si dopřejte sklenici čisté vody, která zabrání dehydrataci organismu.

3.    Nikdy nepijte na lačný žaludek a vyhněte při pití konzumaci chipsů a podobných kalorických bomb. Raději si dopřejte například mini sendviče apod.

4.    Pokud jste na party nebo posezení s přáteli, pijte vlastním tempem. Ideální je nevypít více, jak sklenku alkoholu za hodinu.

Klíčová slova: alkohol, dieta, kalorie, party, hubnutí, jídlo
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile