Zhubněte o 10 kilo za měsíc: Stačí se řídit třemi čísly

20. listopadu 2017 | 06:10

Tajemství úspěšného hubnutí se skrývá ve třech číslech, která si musíte pamatovat: 5, 8 a 10. Díky nim můžete skutečně rychle shodit. Ale pozor, zvažte, zda o takové tempo skutečně stojíte, protože lékaři doporučují maximálně pět kilo měsíčně. Čím rychleji budete hubnout, tím těžší bude nižší váhu udržet. 

Odborníci vyvinuli nový dietní program, který se ve své podstatě neliší až tak od těch, které již dobře znáte. Základem nové metody jsou tři čísla, která když budete dodržovat, hubnutí půjde samo.

5: Jezte 5krát více zeleniny a ovoce

Pokud si ke každému jídlu dne přidáte kousek ovoce nebo zeleniny, vejde se do vás méně tuků a více výživných látek. Jejich konzumací tělu dopřejete potřebné vitaminy a vlákninu, která nastartuje líný metabolismus. Odborníci zdůrazňují, že ovocné a zeleninové antioxidanty pomáhají tělu zbavit se škodlivých látek a podporují shazování přebytečných kil.

8: Dopřejte si 8 hodin spánku

Pokud si dostatečně neodpočinete, celý den vás bude pronásledovat vlčí hlad. Tělo se tímto způsobem snaží vynahradit si chybějící energii. Vytvořte si ideální podmínky pro kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Ráno budete vstávat v lepší náladě s menšími kruhy pod očima a tukové polštářky pak samy ochotněji zmizí!

10: Hýbejte se 10 minut denně

Mnozí jsou přesvědčeni, že ke spalování tuků dochází až po 30 minutách tvrdého tréninku. Z toho si logicky vyvodíte závěr, že pokud nemáte minimálně 45 minut nazbyt, na cvičení se raději vykašlete. Nemusí to tak být! Je dokázáno, že spolu se správným stravováním stačí cvičit 10 minut denně, abyste podpořili spalování. Důležité jsou pravidelnost a dobrá nálada.

Vzorový jídelníček

Snídaně

Varianta 1: vejce natvrdo, dva kusy ovoce, deset mandlí, 200 ml nízkotučného jogurtu

Varianta 2: talíř müsli, hrnek nízkotučného mléka, hrnek nadrobno nakrájeného ovoce

Oběd

Varianta 1: celozrnné pečivo s pečenými kuřecími prsíčky nebo se 100 g tuňáka, šálek zeleniny, šálek nadrobno pokrájeného celeru nebo mrkve, jedna porce ovoce

Varianta 2: Smíchejte 2/3 šálku rýže natural, 1/2 šálku hrášku, 2 pol. lžíce nadrobno pokrájené papriky, 1 pol. lžíci strouhaného parmezánu, 2 lžičky citronové šťávy, 1 lžičku olivového oleje + přidejte malou porci ovoce.
 
Varianta 3: 100 g kuřecích prsou, 2 pol. lžíce salsy (postup přípravy: smíchejte rajčata, česnek, oregano, bazalku, olivový olej, sůl, pepř a poduste na malém ohni), 1 pol. lžíce strouhaného parmezánu, 1/2 šálku uvařených těstovin, 1 pol. lžíce olivového oleje, 1 šálek pařené brokolice s nastrouhanou citronovou kůrou

Večeře

Varianta 1: 100 g ryby nebo kuřecího masa, 1/4 šálku fazolí, 3/4 šálku rajčat, 1 pol. lžíce nízkotučného jogurtu na dresink

Varianta 2: šálek nakrájené papriky, 50 g pečených brambor, 1/4 hrnku cibule, 1 pol. lžíce olivového oleje, 50 g tuňáka, 3/4 hrnku pařených fazolí, 1 pol. lžíce oliv, citronová šťáva, koření dle chuti

 



Autor: Kbak
Klíčová slova: dieta, hubnutí, čísla, zdraví, strava, spánek, pohyb
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile