Diety

Jarní dieta: Dejte si zelenou, zhubnete!

Zelené jídlo vám dodá energii a odčerpá kalorie.

Zelené jídlo vám dodá energii a odčerpá kalorie.
Foto: profimedia.cz

Fotogalerie

5 fotografií

11. května 2012 | 06:07

Díky zelené dietě zmizí vaše tukové polštářky, pleť se rozzáří a jako bonus získáte příval nové energie.

Určitě jste to už také zaznamenala, když se podíváte do bujné zeleně, získáte najednou uklidňující pocit. To proto, že zelená barva má zázračné účinky na naše tělo.

Přináší nám harmonii, rovnováhu, prospívá nervovému systému, zklidňuje a regeneruje. Symbolizuje jaro. Léčitelé tvrdí, že v chlorofylu se koncentruje sluneční světlo a energie, která nese lásku a moudrost.

Tato barva posiluje čakru srdce. Zelené potraviny jsou největší zásobárnou enzymů a mají zásadotvorný vliv na organismus. Říká se, že ´zelená krev´rostlin se mění na červenou krev člověka.

Chlorofyl urychluje hojení, brání infekcím, preventivně působí proti rakovinnému bujení, posiluje imunitu a utlumuje únavu.

Potraviny s vysokým obsahem chlorofylu

HRÁŠEK - má vysoký obsah vitamínu C, zelené kuličky dodávají tělu hodně draslíku a železa.

PETRŽELOVÁ NAŤ - je bohatá na minerální látky jako draslík, vápník, železo či hořčík. Obsahuje vysoké množství vitamínu C. Působí močopudně, je vhodná při léčení ledvin, srdce a dokonce redukuje celulitidu.

OLIVY
- jako jedny z mála plodů obsahují až 20% oleje. Nenasycené mastné kyseliny pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi, mají vysoký obsah minerálů a jsou zdrojem aminokyselin, které jsou důležité pro stavbu těla.

BROKOLICE - působí proti nádorovým onemocněním a chrání srdce. Nejsilnější účinky má syrová. Zkuste si ji například nasekat najemno do salátu.

CHŘEST
- pomáhá tělo očistit od škodlivých látek, je bohatý na antioxidanty, vitaminy a minerály.

ZELENÉ FAZOLKY - obsahují vitamín E, který má antioxidační účinky, pak vitamin C a betakaroten, který snižuje riziko rakoviny a posiluje obranyschopnost.

ZELÍ - díky vysokému obsahu vlákniny povzbuzuje trávení a dodává tělu minerály, ale hlavně draslík, který je důležitý při fungování srdce a cév a má přímo vliv na správnou činnost svalů.

AVOKÁDO - obsahuje vitamín E, draslík, hořčík a zdravé tuky. Pomáhá snižovat nadváhu, dodává tělu bílkoviny, zmírňuje menstruační bolesti.

ZELENÁ PAPRIKA - má vysoký obsah vitamínu C, který neutralizuje volné radikály a působí protizánětlivě.

ŠPENÁT - obsahuje látky, které dokáží zlepšit paměť, a vitamíny skupiny B, které prospívají vlasům, nehtům a kůži. Také vitamin C a množství minerálních a stopových látek.

MLADÝ JEČMEN - je malý zázrak pro zdraví. Pomáhá při očistě organismu, snižuje riziko rakoviny, podporuje trávení, uplatňuje se v redukčních dietách a díky vysokému množství chlorofylu příznivě působí na organismus. Můžete ho koupit v obchodech se zdravou výživou jako šťávu nebo prášek.

Extra recept: chlorofylová ,, bomba ":

Arabský salát tabbouleh

Potřebujete 2 svazky zelené petrželky, 2 lžíce kuskusu, 1 citron, 2 rajčata, olivy a sůl.

Kuskus připravte podle návodu. Dejte ho do mísy a dochuťte citronovou šťavou. Petrželku nasekejte najemno a zamíchejte do kuskusu. Dále přidejte v horké vodě spařená, oloupaná a najemno nakrájená rajčata a olivy. Vše důkladně promíchejte. Servírujte s arabským chlebem.


20 triků, jak omezit tuky: Oklamete kalorie a bude vám chutnat!

20 triků, jak omezit tuky: Oklamete kalorie a bude vám chutnat!

Kdo chce zhubnout, měl by tuky v potravinách značně omezit. Poradíme vám, jak se jim šikovně vyhnout a při tom to na oblíbených pochoutkách nepoznáte!…celý článek

Autor: lesk.sk, Kbak
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.

10 triků, jak neztloustnout při pečení a ochutnávání cukroví

10 triků, jak neztloustnout při pečení a ochutnávání cukroví

Nemůžete si pomoct, ale bez minimálně 12 druhů cukroví pro vás Vánoce nepřicházejí v úvahu? Milujete pečení, ale děsíte se kil, která během pečení…celý článek

Tukožroutské snídaně: Shodíte i dvě kila týdně!

Tukožroutské snídaně: Shodíte i dvě kila týdně!

Stačí, když změníte své ranní návyky a dopřejete si snídani, která váš metabolismus uvede do varu. Když začnete snídat podle našich doporučení, ani…celý článek

5 dietních mýtů, po kterých tloustnete! Pozor na celozrnné pečivo a očisty!

5 dietních mýtů, po kterých tloustnete! Pozor na celozrnné pečivo a očisty!

Určitě se vám to někdy stalo. Vzorně držíte dietu, cvičíte, krmíte se spalovači tuků a nic. Nezhubnete ani deko. A co víc, dokonce přiberete. Možná…celý článek

Třídenní jablečná dieta: 2 kila dole a rychlejší spalování!

Třídenní jablečná dieta: 2 kila dole a rychlejší spalování!

Padáte únavou, cítíte se těžká a oteklá? Pak je možná čas na podzimní detoxikaci vašeho organismu. Zkuste třeba jablečnou očistu. Za tři dny máte dvě…celý článek

Medová podzimní dieta: zhubněte 2 kila za 3 dny a zažeňte depresi

Medová podzimní dieta: zhubněte 2 kila za 3 dny a zažeňte depresi

Trvá sice jen tři dny, ale během této doby vás skvěle ochrání před nachlazením, nedostatkem vitamínů, a dokonce i depresemi. A kromě toho, právě díky…celý článek

Pravda o dietních pilulkách: Utrácíte za ně zbytečně!

Pravda o dietních pilulkách: Utrácíte za ně zbytečně!

“Jezte co chcete, nemusíte cvičit, ale stejně zhubnete. Stačí, když si zakoupíte malou pilulku,” to na vás hlásají televizní, tištěné a internetové…celý článek

Jezte více tuků a zhubnete: Dopřejte si máslo, vejce i slaninu!

Jezte více tuků a zhubnete: Dopřejte si máslo, vejce i slaninu!

Připadá vám to jako nesmysl? Vůbec ne, poslední výzkumy jasně prokázaly, že za nabírání tuku nemohou přírodní tuky, ale nadměrná spotřeba sacharidů…celý článek

Hit celebrit: hubnutí v korzetu! Vosí pas a ploché bříško bez námahy!

Hit celebrit: hubnutí v korzetu! Vosí pas a ploché bříško bez námahy!

Ať děláte co děláte, špíčky v oblasti břicha ne a ne zmizet. Zkuste nový dietní hit celebrit – speciální korzet, díky kterému budete v pase útlá a…celý článek

Bramborová dieta: 9 kg dole za dva měsíce

Bramborová dieta: 9 kg dole za dva měsíce

První, co při dietě začínáme z jídelníčku vyřazovat jsou přílohy a to je chyba. Speciálně brambory jsou totiž téměř nejdietnějším zdrojem sacharidů…celý článek

11 rychlých zbraní proti vlčímu hladu

11 rychlých zbraní proti vlčímu hladu

Každá z nás, která někdy držela dietu, ví, že nejhorší je, když vás zastihne hlad nepřipravenou. To pak dietu porušíte a uchýlíte se třeba k fast foodu.…celý článek