Diety

Zhubněte až kilo denně: Projezte se k pěkné figuře s našimi přírodními triky!

Jídlo se správnými látkami vám pomůže zhubnout

Jídlo se správnými látkami vám pomůže zhubnout
Foto: profimedia.cz

Fotogalerie

5 fotografií

13. dubna 2012 | 13:04

Toužíte se zbavit pár kil bez velké změny ve stravování? Odhalte s naší dietou tajemství přírodních přísad. Bioaktivní látky vám odbourají tukové polštářky.
 
 

Matka příroda má v rukávu pár šikovných pomocníků, kteří nám pomohou sen o štíhlé postavě snadno naplnit.

Bioaktivní látky stimulují produkci zeštíhlujících hormonů v těle a tak pomáhají při odbourávání tukových zásob.

Stačí k tomu málo. Naordinovat si lehkou, zdravou stravu s vysokým podílem 4 neúčinnějších biolátek. Jsou to: vápník, hořčík, bílkoviny a vitamín C. S nimi se vám podaří zhubnout bez jakékoliv větší námahy.

Dokonce půl až jedno kilo denně! Doporučujeme používat co nejvíc sezónních potravin a podle možností i v biokvalitě.

Jak působí:

Vápník

Bez něj nefunguje ani ta nejlepší dieta. Vápník tvoří základ kostí, zubů a je velmi potřebný pro tvorbu hormonů regulujících trávení. Nachází se zejména v sýrech, tvarohu, jogurtech či brokolici.
Náš tip: K snídani vždy vypijte sklenici mléka.

Hořčík

Patří mezi nejefektivnější zeštíhlující minerální látky. Je nenahraditelný, protože zásobuje buňky kyslíkem, a tudíž se velmi výrazně podílí na spalování tuků. Nachází se v rajčatech, obilovinách, luštěninách, zelené zelenině, v ovoci či v hořké čokoládě. Menší obsah mají ryby, maso, mléko a mléčné výrobky.
Náš tip: Čtvereček kvalitní hořké čokolády hubnutí neublíží a udělá vám radost.

Bílkoviny

Základní stavební materiál v lidském těle. Bílkoviny jsou nezbytné pro tvorbu enzymů, hormonů i protilátek. Lidské tělo se během života neustále obnovuje. Proto mezi nejsilnější přírodní spalovače patří růstové hormony, které jsou aktivní hlavně v noci. Dopřejte si proto hlavně drůbež, ryby a sóju.

Vitamín C

Vyhlazuje pokožku a pomáhá buňkám při odbourávání tuku. Proto doporučujeme jíst ovoce a zeleninu v syrovém stavu vícekrát denně.

Jak na to:

Snídaně a snacky přes den

Ráno můžete začít ovocným salátem nebo namazaným knäckebrotem. Vyberte si. Zbytek si rozdělte na den podle chuti.

* 250 g čerstvého ovoce (jablko, grapefruit, kiwi, ananas, mango, papája)
* 0,2 l nízkotučného nebo sójového mléka smíchaného s 1 pol. lžící sušeného odtučněného mléka
* 50 g nízkotučného jogurtu s 1 pol. lžící sušeného odtučněného mléka
* 2 ks knäckebrotu se 40 g sýru ricotta nebo 60 g sýru cottage a 5 ředkviček
* 2 ks knäckebrotu s 1 lžičkou polotučného másla a 2 lžičkami medu

Chutné lehké obědy a večeře

Vitamínový salát (360 kcal, tuk 27 g)

Potřebujeme 50 g zeleného salátu (např. rukolu nebo salát frisee), který očistíme a osušíme. Natrháme na menší kousky. Potom oloupeme 1 menší hrušku a nakrájíme na plátky. Na pánvi opečeme 25 g vlašských ořechů. Asi 50 g malin omyjeme a vše spolu v míse smícháme. Dochutíme 1 lžičkou citrónové šťávy, 1 lžičkou ořechového oleje, solí, mletým pepřem a medem. Servírujeme s 30 g kozího sýra, který můžeme krátce na horkém grilu opéct. Kozí sýr a maliny obsahují vápník, k tomu vitamin C obsažený v salátu se velmi dobře snáší s ořechovým olejem, který dodává salátu vynikající chuť.

Losos s brokolicí (440 kcal, tuk 23 g)
Asi 100 g brokolice očistíme a vaříme v osolené vodě 3 minuty. Přecedíme a necháme vychladnout. Pak nakrájíme na kostičky 80 g lososa. Na pánvi rozpustíme 1 lžičku másla, přidáme lososa a krátce opečeme. Přimícháme 1 pol. lžíci polohrubé mouky, 40 ml bílého vína, 150 ml rybího vývaru a 2 pol. lžíce smetany na šlehání. Osolíme, opepříme, dobře promícháme a nakonec přidáme 100 g uvařených krevet (můžeme nahradit vařeným kuřecím masem), brokolici a vše spolu podusíme ještě asi 10 minut. Servírujeme ozdobené čerstvě nasekanou petrželkou.

Proteinová bomba Saltimbocca (350 kcal, tuk 17 g)
Na jednu porci potřebujeme 1 řízek z telecího masa (asi 120 g). Dochutíme pepřem, solí a mletou červenou paprikou. Obložíme 20 g prosciutta, 2 lístky šalvěje a posypeme 1 pol. lžící strouhaného parmezánu. Přeložíme na polovinu a uzavřeme párátky. Na pánvi zahřejeme 1 pol. lžíci oleje a z každé strany opékáme asi 4 minuty. Potom na pánvi zahřejeme 1 pol. lžíci oleje a podusíme na něm 1/2 žluté a 1/2 červené papriky nakrájené na kostičky spolu se 60 g koktejlových rajčat překrojených na poloviny. Zalijeme 60 ml bílého vína a dochutíme 1 lžičku sójové omáčky. Servírujeme s telecími plněnými řízky. Tato kombinace obsahuje mnoho bílkovin, vitamínu C a málo sacharidů, což dělá z tohoto jídla zeštíhlující ,,bombu".

Nejextrémnější dieta všech dob: 10 dnů s hadičkou v nose a čerpadlem v batohu

Nejextrémnější dieta všech dob: 10 dnů s hadičkou v nose a čerpadlem v batohu

VIDEO: Hubnout se dá všelijak. Třeba i s batohem na zádech, ve kterém si nosíte tekutou výživu, která vám pomalu proudí přímo do žaludku. Takovou metodu…celý článek

Autor: lesk.sk, Kbak
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.

Sacharidové vlny: Dieta, která funguje !

Sacharidové vlny: Dieta, která funguje !

Už jste někdy slyšeli o „sacharidových vlnách“? Pokud ne, podíváme se na tento efektivní způsob hubnutí trochu zblízka. Ale pozor, tato dieta není…celý článek

Sýry, které můžete při hubnutí, mají mít nejvýše 10 procent tuků

Sýry, které můžete při hubnutí, mají mít nejvýše 10 procent tuků

Sýrům se nemusíte vyhýbat ani při hubnutí. Nakonec jsou dobrým zdrojem vápníku. Ale více než u jiných potravin záleží na jejich složení, a proto byste…celý článek

Skvělé pětichodové menu, které vám pomůže upravit váhu

Skvělé pětichodové menu, které vám pomůže upravit váhu

V restauraci U Malířů se rozhodli sestavit unikátní menu, které zvláště po vánočním přejídání pomáhá upravit váhu a je zároveň zdravé. Se sestavením…celý článek

Buďte na Silvestra originální. Zkuste japonskou kuchyni

Buďte na Silvestra originální. Zkuste japonskou kuchyni

Výživová poradkyně Lada Nosková nám prozradila, jak je to doopravdy s kalorickými hodnotami sushi. Spousta lidí je totiž přesvědčena, že když ho tvoří…celý článek

Přejídání během Vánoc? Tři dny neuškodí, týden už ano!

Přejídání během Vánoc? Tři dny neuškodí, týden už ano!

Držet během vánočních svátků dietní režim, to je téměř nemožné, pokud člověk netrpí zvláštním druhem sebemrskačství. Jídlo ke konci roku prostě patří,…celý článek

7 tipů, jak přes svátky přibrat místo pěti kil pouze dvě

7 tipů, jak přes svátky přibrat místo pěti kil pouze dvě

Že během vánočních svátků nepřibereme ani kilo, by bylo akorát tak lhaní si do kapsy. Ze všech stran nás zavalují pokušení v podobě cukroví, chlebíčků,…celý článek

Mlsejte letos cukroví bez výčitek!

Mlsejte letos cukroví bez výčitek!

Vánoce se opět blíží. A s nimi i tácy plné slaďoučkého a úžasně dobrého cukroví. A také spousty kalorií. Jak letos mlsat a nehřešit?celý článek

Pozor na pochoutky na vánočních trzích! Je to samá kalorická bomba!

Pozor na pochoutky na vánočních trzích! Je to samá kalorická bomba!

Také se vám sbíhají sliny, když o adventu na ulicích cítíte vůně dobrot z vánočních trhů? Nic proti tomu. Jen si uvědomte, že tam nabízejí doslova…celý článek

Hladovka při dietě? Ani náhodou, potřebujete bílkoviny!

Hladovka při dietě? Ani náhodou, potřebujete bílkoviny!

Při dietě je důležité jíst. Nevěříte? Přečtěte si, co odborník na výživu, doktor Richard Pfleger, doporučil ženám při redukci váhy. Ty se těchto zásad…celý článek

6 nejslavnějších diet světa. Zhubněte bodovou nebo zónovou!

6 nejslavnějších diet světa. Zhubněte bodovou nebo zónovou!

Každý třetí člověk v Čechách má nadváhu. Na zemi žije přes jeden a půl miliardy obézních lidí. Zdravotní rizika, která způsobují kila navíc, jsou vesměs…celý článek