Diety

Zhubněte až kilo denně: Projezte se k pěkné figuře s našimi přírodními triky!

Jídlo se správnými látkami vám pomůže zhubnout

Jídlo se správnými látkami vám pomůže zhubnout
Foto: profimedia.cz

Fotogalerie

5 fotografií

13. dubna 2012 | 13:04

Toužíte se zbavit pár kil bez velké změny ve stravování? Odhalte s naší dietou tajemství přírodních přísad. Bioaktivní látky vám odbourají tukové polštářky.
 
 

Matka příroda má v rukávu pár šikovných pomocníků, kteří nám pomohou sen o štíhlé postavě snadno naplnit.

Bioaktivní látky stimulují produkci zeštíhlujících hormonů v těle a tak pomáhají při odbourávání tukových zásob.

Stačí k tomu málo. Naordinovat si lehkou, zdravou stravu s vysokým podílem 4 neúčinnějších biolátek. Jsou to: vápník, hořčík, bílkoviny a vitamín C. S nimi se vám podaří zhubnout bez jakékoliv větší námahy.

Dokonce půl až jedno kilo denně! Doporučujeme používat co nejvíc sezónních potravin a podle možností i v biokvalitě.

Jak působí:

Vápník

Bez něj nefunguje ani ta nejlepší dieta. Vápník tvoří základ kostí, zubů a je velmi potřebný pro tvorbu hormonů regulujících trávení. Nachází se zejména v sýrech, tvarohu, jogurtech či brokolici.
Náš tip: K snídani vždy vypijte sklenici mléka.

Hořčík

Patří mezi nejefektivnější zeštíhlující minerální látky. Je nenahraditelný, protože zásobuje buňky kyslíkem, a tudíž se velmi výrazně podílí na spalování tuků. Nachází se v rajčatech, obilovinách, luštěninách, zelené zelenině, v ovoci či v hořké čokoládě. Menší obsah mají ryby, maso, mléko a mléčné výrobky.
Náš tip: Čtvereček kvalitní hořké čokolády hubnutí neublíží a udělá vám radost.

Bílkoviny

Základní stavební materiál v lidském těle. Bílkoviny jsou nezbytné pro tvorbu enzymů, hormonů i protilátek. Lidské tělo se během života neustále obnovuje. Proto mezi nejsilnější přírodní spalovače patří růstové hormony, které jsou aktivní hlavně v noci. Dopřejte si proto hlavně drůbež, ryby a sóju.

Vitamín C

Vyhlazuje pokožku a pomáhá buňkám při odbourávání tuku. Proto doporučujeme jíst ovoce a zeleninu v syrovém stavu vícekrát denně.

Jak na to:

Snídaně a snacky přes den

Ráno můžete začít ovocným salátem nebo namazaným knäckebrotem. Vyberte si. Zbytek si rozdělte na den podle chuti.

* 250 g čerstvého ovoce (jablko, grapefruit, kiwi, ananas, mango, papája)
* 0,2 l nízkotučného nebo sójového mléka smíchaného s 1 pol. lžící sušeného odtučněného mléka
* 50 g nízkotučného jogurtu s 1 pol. lžící sušeného odtučněného mléka
* 2 ks knäckebrotu se 40 g sýru ricotta nebo 60 g sýru cottage a 5 ředkviček
* 2 ks knäckebrotu s 1 lžičkou polotučného másla a 2 lžičkami medu

Chutné lehké obědy a večeře

Vitamínový salát (360 kcal, tuk 27 g)

Potřebujeme 50 g zeleného salátu (např. rukolu nebo salát frisee), který očistíme a osušíme. Natrháme na menší kousky. Potom oloupeme 1 menší hrušku a nakrájíme na plátky. Na pánvi opečeme 25 g vlašských ořechů. Asi 50 g malin omyjeme a vše spolu v míse smícháme. Dochutíme 1 lžičkou citrónové šťávy, 1 lžičkou ořechového oleje, solí, mletým pepřem a medem. Servírujeme s 30 g kozího sýra, který můžeme krátce na horkém grilu opéct. Kozí sýr a maliny obsahují vápník, k tomu vitamin C obsažený v salátu se velmi dobře snáší s ořechovým olejem, který dodává salátu vynikající chuť.

Losos s brokolicí (440 kcal, tuk 23 g)
Asi 100 g brokolice očistíme a vaříme v osolené vodě 3 minuty. Přecedíme a necháme vychladnout. Pak nakrájíme na kostičky 80 g lososa. Na pánvi rozpustíme 1 lžičku másla, přidáme lososa a krátce opečeme. Přimícháme 1 pol. lžíci polohrubé mouky, 40 ml bílého vína, 150 ml rybího vývaru a 2 pol. lžíce smetany na šlehání. Osolíme, opepříme, dobře promícháme a nakonec přidáme 100 g uvařených krevet (můžeme nahradit vařeným kuřecím masem), brokolici a vše spolu podusíme ještě asi 10 minut. Servírujeme ozdobené čerstvě nasekanou petrželkou.

Proteinová bomba Saltimbocca (350 kcal, tuk 17 g)
Na jednu porci potřebujeme 1 řízek z telecího masa (asi 120 g). Dochutíme pepřem, solí a mletou červenou paprikou. Obložíme 20 g prosciutta, 2 lístky šalvěje a posypeme 1 pol. lžící strouhaného parmezánu. Přeložíme na polovinu a uzavřeme párátky. Na pánvi zahřejeme 1 pol. lžíci oleje a z každé strany opékáme asi 4 minuty. Potom na pánvi zahřejeme 1 pol. lžíci oleje a podusíme na něm 1/2 žluté a 1/2 červené papriky nakrájené na kostičky spolu se 60 g koktejlových rajčat překrojených na poloviny. Zalijeme 60 ml bílého vína a dochutíme 1 lžičku sójové omáčky. Servírujeme s telecími plněnými řízky. Tato kombinace obsahuje mnoho bílkovin, vitamínu C a málo sacharidů, což dělá z tohoto jídla zeštíhlující ,,bombu".

Nejextrémnější dieta všech dob: 10 dnů s hadičkou v nose a čerpadlem v batohu

Nejextrémnější dieta všech dob: 10 dnů s hadičkou v nose a čerpadlem v batohu

VIDEO: Hubnout se dá všelijak. Třeba i s batohem na zádech, ve kterém si nosíte tekutou výživu, která vám pomalu proudí přímo do žaludku. Takovou metodu…celý článek

Autor: lesk.sk, Kbak
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.

5 dietních mýtů, po kterých tloustnete

5 dietních mýtů, po kterých tloustnete

Určitě se vám to někdy stalo. Vzorně držíte dietu, cvičíte, krmíte se spalovači tuků a nic. Nezhubnete ani deko. A co víc, dokonce přiberete. Možná…celý článek

Třídenní jablečná dieta: 2 kila dole a rychlejší spalování!

Třídenní jablečná dieta: 2 kila dole a rychlejší spalování!

Padáte únavou, cítíte se těžká a oteklá? Pak je možná čas na podzimní detoxikaci vašeho organismu. Zkuste třeba jablečnou očistu. Za tři dny máte dvě…celý článek

Medová podzimní dieta: zhubněte 2 kila za 3 dny a zažeňte depresi

Medová podzimní dieta: zhubněte 2 kila za 3 dny a zažeňte depresi

Trvá sice jen tři dny, ale během této doby vás skvěle ochrání před nachlazením, nedostatkem vitamínů, a dokonce i depresemi. A kromě toho, právě díky…celý článek

Pravda o dietních pilulkách: Utrácíte za ně zbytečně!

Pravda o dietních pilulkách: Utrácíte za ně zbytečně!

“Jezte co chcete, nemusíte cvičit, ale stejně zhubnete. Stačí, když si zakoupíte malou pilulku,” to na vás hlásají televizní, tištěné a internetové…celý článek

Jezte více tuků a zhubnete: Dopřejte si máslo, vejce i slaninu!

Jezte více tuků a zhubnete: Dopřejte si máslo, vejce i slaninu!

Připadá vám to jako nesmysl? Vůbec ne, poslední výzkumy jasně prokázaly, že za nabírání tuku nemohou přírodní tuky, ale nadměrná spotřeba sacharidů…celý článek

Hit celebrit: hubnutí v korzetu! Vosí pas a ploché bříško bez námahy!

Hit celebrit: hubnutí v korzetu! Vosí pas a ploché bříško bez námahy!

Ať děláte co děláte, špíčky v oblasti břicha ne a ne zmizet. Zkuste nový dietní hit celebrit – speciální korzet, díky kterému budete v pase útlá a…celý článek

Bramborová dieta: 9 kg dole za dva měsíce

Bramborová dieta: 9 kg dole za dva měsíce

První, co při dietě začínáme z jídelníčku vyřazovat jsou přílohy a to je chyba. Speciálně brambory jsou totiž téměř nejdietnějším zdrojem sacharidů…celý článek

11 rychlých zbraní proti vlčímu hladu

11 rychlých zbraní proti vlčímu hladu

Každá z nás, která někdy držela dietu, ví, že nejhorší je, když vás zastihne hlad nepřipravenou. To pak dietu porušíte a uchýlíte se třeba k fast foodu.…celý článek

Květáková dieta: Nejlevnější a nejrychlejší na trhu!

Květáková dieta: Nejlevnější a nejrychlejší na trhu!

Potřebujete rychle shodit pár kilo? Zařaďte do jídelníčku květák. Jeho sezóna právě vrcholí a seženete ho až do zimy. Můžete jím nahradit přílohy,…celý článek

Octová dieta celebrit funguje: Zhubnete už za dva týdny

Octová dieta celebrit funguje: Zhubnete už za dva týdny

Dieta založená na dvoutýdenní hojné konzumaci jablečného octa bývala odborníky označována za nesmyslnou. Vědci však…celý článek