Jak se daří hubnout šesti statečným?

20. února 2010 | 05:00

Žádná ze šesti účastnic naší reality show Štíhlí s Bleskem se zatím nevzdala, všechny s kily bojují dále. Po druhém týdnu celkově zhubly 12,5 kilogramu.

Rekormanka má dole už pě t kilo. Jak se jim daří držet diety? Jak vypadá jejich jídelníček? Mají chuť si v jídle zahřešit? Jak se tomu brání? Která z metod hubnutí je nejúčinnější?

O každou účastnici se stará specializované studio, které má s lekcemi hubnutí dlouholeté zkušenosti. Na základě vstupního vyšetření a odborné konzultace byl pro jednotlivé ženy zvolen nejvhodnější postup snižování nadváhy.

Pro každého člověka je totiž zapotřebí volit jiný styl diety i sportu. Vzorové jednodenní jídelníčky jednotlivých účastnic se dost liší, stejně jako typ životosprávy, který mají dodržovat.

Od velmi přísné diety paní Malinové až po pohodlí z hotových balíčků paní Pokorné. Nedílnou součástí redukční diety by mělo být aktivní sportování.

Zpočátku dodržování redukčního režimu jsou vhodné třeba jen i rychlé procházky, pak je ale třeba přitvrdit. Více podrobností o jednotlivých dietách se dozvíte příští týden.

Jaroslava Stibůrková (45), exekutorka, Praha

- Hubne v poradenském centru NUTRA BONA, www.nutrabona. cz za pomoci potravinových doplňků potlačujících hlad.

- Původní váha 95 kg, už zhubla 2 kg

 

Váha se Jaroslavě nehýbe, ale centimetr ubývají
Váha se Jaroslavě nehýbe, ale centimetr ubývají
Autor: abl

Minule měla paní Jaroslava už minus 2 kg a od té doby se s váhou nepohnula. Kde je chyba? „Váhu může zkreslovat voda zadržená v organismu, lepší je porovnávat výsledky s větším časovým odstupem, než je jeden týden.

Nicméně paní Jaroslava má velmi dobré výsledky v centimetrech. Obvod pasu je menší o 6 cm, boky se zmenšily o 2 a stehna o 3 cm,“ říká Ludmila Treutnarová z NUTRA BONY.

Jaroslava má nejvíce problémů s tím, jak jíst pravidelně a dodržovat harmonogram.Řeší to tím, že si dělá jídlo doma do krabiček a nosí je s sebou.

Vzor jídelníčku:

Snídaně: 50 g celozrnného chleba, 100 g sýra Cottage Svačina. Linie čokoládová (potravinový doplněk Nutra Bona)

Oběd: steak ze 150 g kuřecích prsíček, 150 g bramborové kaše, 200 g zeleniny Svačina: Linie čokoládová

Večeře: 150 g krabích tyčinek s jogurtem a lístky hlávkového salátu.

Co je nového? Jaroslavu z celého uplynulého týdnu nejvíce nadchlo první cvičení ve fi tness centru Lanna na Vinici, kde ji trénuje David Babůrek. Sezení s psychologem už sice absolvovala, ale na vyhodnocení si ještě musí počkat.

 

Dana Malinová (45), realitní makléřka, Praha

- Váhu se snaží shodit za pomoci Studia pro ženy, www.studioprozeny. cz podle programu Metabolic balance®.

- Původní váha 89 kg, už zhubla 5 kg.

Úbytek 5 kilogramů udělala Daně velkou radost
Úbytek 5 kilogramů udělala Daně velkou radost
Autor: abl

Asi největší radost z účasti na reality show Blesku mají v domácnosti paní Dany dva pejsci, pudlík Čiko a kříženka Sára. Místo sportování ve fitness s nimi totiž chodí Dana na tři dlouhatánské procházky denně.

Mezi šesticí zúčastněných drží rekord – má dole už pět kilo!

Vzorový jídelníček:

Snídaně: plátek žitného chleba, sýr Cottage, 100 g zeleniny

Oběd: omeleta z hlívy ústřičné a 1 vajíčka, 130 g dušené zeleniny bez tuku.

Večeře: 140 g pangasia, 150 g zeleninového salátu s olivami. Mezi jídly je dnutné dodržovat 5hodinovou přestávku, ve které se nesmí nic jíst ani pít kromě čisté neperlivé vody, které musí naopak denně vypít alespoň 3 litry.

Co je nového? Na konzultaci do Studia pro ženy šla Dana s tím, že podle své domácí váhy zhubla 4 kg, o to větší byla radost při ofi - ciálním převážení ve Studiu, kde se ukázalo, že je to pět kilogramů dole!

 

Bohumila Sadílková (48 let)

- Hubne pod dohledem brněnské dietologické poradny Nutrivia, www. nutrivia.cz.“

- Původní váha 83 kg, už zhubla 1 kg.

I přes den si Bohumila najde čas na cvičení s činkami
I přes den si Bohumila najde čas na cvičení s činkami
Autor: abl

Úbytek váhy zatím není podle mých představ. Cítím se lehčeji, lépe, ale musím být na sebe přísnější,“ říká podnikatelka z Brna.

Vzor jídelníčku:

Snídaně: tmavé pečivo se sýrem Cottage, zelenina Přesnídávka: bílý jogurt a kiwi

Oběd: pangasius s bramborami a zeleninou Svačina: kefír

Večeře: kuřecí plátek, zeleninový salát

Co je nového? Paní Bohumila se pořádně obula do sportování. Dvakrát týdně chodí na spinning, denně doma šlape na ortopedu a přes nepříznivé počasí chodí na dlouhé procházky

„A taky mě opustila chuť na sladké, vůbec mi to nechybí!“ Poradna, kde Bohumila hubne, bude mít ve středu 24. února 4. narozeniny a Den otevřených dveří a návštěvníci se například mohou nechat změřit na Bodystatu za poloviční cenu...

Ivana Palisová (37), kadeřnice, Zlín

- Kila shazuje v Poradně pro výživu a hubnutí Renaty Mičové ve Zlíně, www.hubutizlin.cz

- Původní váha 71 kg, už zhubla 3 kg.

Zabijačka byla pro Ivanu velkým pokušením
Zabijačka byla pro Ivanu velkým pokušením
Autor: abl

Ivana má za sebou, co se týče hubnutí, jedny z nejhorších dnů. Měli doma totiž zabijačku, a to by nevydržel ani svatý.

„Bylo to kruté, musím přiznat, že jsem zhřešila. Nedalo se to vydržet, a tak jsem si dala plátek tlačenky bez chleba a trochu polévky. Navíc k zabijačce patří i nějaký ten panák, a tak jsem si lupla dva panáky slivovice.“

Přes zabijačkové selhání Ivana zhubla už tři kila, protože shodou okolností chodí k zubaři na dlouhodobější zákroky, takže jí jídlo moc nejede.

Vzorový jídelníček:

Snídaně: ovesné vločky, nízkotučný tvaroh, banán, med Svačina: nízkotučný kefír, jablko

Oběd: ryba, brambory v páře, salát

Svačina: ředkvičky, celozrnný chleba, sýr Cottage Večeře: zapečená zelenina s parmazánem

Co je nového? Po sportování cítí únavu, bolí ji břišní svaly a taky ji překvapují negativní poznámky okolí – prý zhubne, bude vypadat lépe, a ještě dostane peníze. Inu, česká závistivost.

 

Helena Pokorná (26), na mateřské, Praha

- Snaží se nadbytečná kila s programem DIET PLUS, www.dietplus.cz).

- Původní váha 61,9 kg, už zhubla 1,5 kg.

Cílem Heleny je zhubnout alespoň pět kilo
Cílem Heleny je zhubnout alespoň pět kilo
Autor: abl

Vzhledem k tomu, že Helena hubne nejsnadnějším způsobem (veškeré kaloricky vyvážené jídlo jí z Diet Plus vozí domů), nejvíce nás zajímalo, zda jí dietní menu chutná.

„Chutná mi všechno. Cítím se dobře. Nemám žádný problém. V jídelníčku mi nechybí nic. Hlad nemám, spíše pocit permanentního nasycení,“ popisuje své pocity Helena.

Vzorový jídelníček:

Snídaně: 50 g (sáček) ovesné celozrnné lupínky Diet Plus s banánem, ananasem a papájou, jogurt se sníženým obsahem tuku s bifi dogenní kulturou.

Svačina: 25 g müsli tyčinka dietplus s brusinkami a malinami, syrovátkový nápoj dietplus s vanilkovou příchutí, kus jablka

Oběd: 350 g kuře v žampionové omáčce dietplus, zelenina

Svačina: 18 g sušenky se zvýšeným obsahem bílkovin dietplus s čokoládovou příchutí, sklenka kefírového mléka, čaj Diet Plus Herbal Tea Plum

Večeře: 350 g Chřestová polévka s kuřecím masem Diet Plus, zelenina

Co je nového? „Na sport stále nemám čas, chodím na procházky s malým,“ říká paní Helena Bude jí chutnat? Podaří se jí díky balíčkům Diet Plus zhubnout kýžená kila?

Mária Fořtová (42), úřednice, Praha

- Hubne v poradenském centru NUTRA BONA, www.nutrabona.cz za pomoci potravinových doplňků potlačujících hlad.

- Původní váha 62,7 kg, už zhubla 0 kg

Mária začala hubnout později, ale do boje se pustila s vervou
Mária začala hubnout později, ale do boje se pustila s vervou
Autor: abl

Mária do reality show Blesku nastoupila o týden později než ostatní účastnice, takže má určitý handicap, ale ten se bude snažit srovnat.

Vzor jídelníčku:

Snídaně: malá káva, půl celozrné housky s ramou a plátkem šunky Svačina: jablko

Oběd: koktejl Linie z NUTRA BONA Svačina: bílá paprika a sýr Lučina

Večeře: (v 18 hodin) kuřecí plátek s čerstvou zeleninou II. večeře: koktejl Linie z NUTRA BONA, zapíjí 2 tobolky graciely na potlačení hladu „Za celý den vypiju alespoň 2,5 litru čisté vody a taky zapiji 2 tobolky NUTRA BONA na potlačení hladu.

Je prima, že mám i doplněk v podobě koktejlu, který chutná jako káva, na které jsem závislá.“ Koktejly mi nahrazují dvě teplá jídla za den, co se týče časového rozvrhu, tak oběd mám nejpozději v 15 hodin, večeři v 19.“

Co je nového?

„Hlad nemám, cítím se spíše přecpaná, předtím jsem totiž nesvačila ani nesnídala. Což je novinka, se kterou trošku zápasím. Pustila jsem se do hubnutí s vervou a chci to dokázat, a tak taky do 7. patra doma chodím pěšky, večer jezdím 45 minut na rotopedu a chystám se taky do bazénu.“

Její terapeutka Helena Takačová k tomu dodává: „Paní Mária má velmi nízký bazální metabolismus, a tak ji hubnutí bude stát více úsilí. Šance však určitě má, příští týden se také setká s psychologem a všichni jí držíme palce.“

Autor: abl
Klíčová slova: hubnutí
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile